Terima Kasih Atas Kunjungan

Ahad, 26 Februari 2017

Telatah anak murid saya



Lucu dengan satu peristiwa dengan murid saya ni...hari Rabu hanya dia seorang yang hadir untuk mata pelajaran moral..memandangkan sebelum ini tiap kali di tanya mana buku latihan..pasti mereka ini akan menjawab buku dan digunakan untuk matapelajaran lain...tak mahu berlaku lagi saya mengeluarkan rm 5.oo dan mengarahkan beliau ke kedai buku membelikan 5 buah buku yg satunya bernilai rm 1 .saya sengaja mengarahkan beliau membelikan buku untuk dia dan kawan2.saya ingin mengjar erti amanah dan jujur...lucunya dia dia tunjukkan saya 3 buah buku.sy tanya mana bakinya dan dia menjawab tidak ada.saya kata mana mungkin rm 2 tidak ada..sy tahu harga buku tu berapa.dia lantas menunjukkan sebatang pensil warna biru yang dibelinya..mulanya nak marah tapi tersenyum saya bila mengingatkan cerdiknya dia.cuma saya pesan dan ingatkan dia lain kali hanya ikut arahan guru .
Kesimpulannya....saya kena ajar dan ajar lagilah agar hasil pembelajaran tercapai.
Image may contain: 2 people

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!