Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 16 Januari 2013

Basikal mengingatkan pada Arwah Tok Ki

 
Lihat gambar ni kenangan mengusik jiwa.sungguh.
Teringat masa sekolah rendah dan sekolah menengah,basikal macam nilah yang selalu saya naik.
Ronda-ronda kampung dan yang paling saya ingat saya selalu bawa basikal ni bila nak hantar nasi untuk arwah tok ki...bila teringatkan arwah ni buat betul2 rasa sayu..Saya tak sempat nak membahagiakan arwah kerana dia pergi sebelum saya dapat mengapai bintang saya.
Terkenang kan keadaan masa hayatnya,dan kejahilan saya ketika itu amat memilukan.Sayangnya dimasa diri ada sedikit kesenangan arwah dah pergi buat selamanya
Semoga arwah tenang di alam sana..

Gapailah bintang sebelum hilang...

 
ku gapai bintang bersama kawan
satu dua satu dua oh, tinggi sungguh
cepat kapal terbang bawaku ke awan
satu dua satu dua oh,bintang sungguh jauh
bintang di genggaman bila ada kejayaan
berusahalah..berusahalah..
sebelum bintang itu hilang... 
 
p/s...buat anak-anak serta anak-anak murid tercinta berusahalah mengejar kejayaan..jangan sesekali jemu untuk berusaha..kerana kita pasti bertemu disatu titik yang membahagiakan.
-Anak Pantai-.

Lukisan seribu makna..

Suka tengok lukisan nie...saya ambil dari FB Palavras soltas
Ada nilai yang tersendiri pada gambar nie..
Teringat zaman kanak-kanak dulu..Realitinya kehidupan ketika itu sentiasa diulit duka..
Bila malam menjelma selalu curi waktu seketika sebelum terlena mengimpikan satu kehidupan yang indah,pakaian yang cantik,keluarga  yang bahagia..Biar tidur dalam keadaan yang mengembirakan..akhirnya saya tidur dalam senyum dan wajah yang ceria..cukuplah sekadar angan-angan..
-Anak Pantai-