Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Sabtu, 1 Oktober 2011

Buah engkalak

Pagi tadi ketika ke Pasar Tani Gita saya terperasan buah ni dijual.RM 2.00 sebakul yang kecil.Buah engkalak ni begitu asing pada saya ketika mula-mula saya sampai di Sarawak. Setelah di perkenalkan seseorang dan ditunjuk cara-cara memakannya kini buat saya suka buah ini..Alang-alang kata orang dah tinggal di Sarawak rugi kalau tidak merasa keistimewaan yang ada di Bumi Kenyalang ni.
Buah engkalak ni kalau nak makan kena rendamkan dahulu seketika dalam air yang tidak terlalu panas.Lepas tu bolehlah dimakan dengan garam dan sedikit cili..Rasanya lemak-lemak gitu..

Buah engkalak yang telah direndam
Gambar Buah Engkalak 
Buah engkalak

Aimy dan Azib jumpa doktor...












Semoga cepatlah sembuh...

Get Well Soon Graphic #41Semoga cepat sembuh. ....doa dari kami bertiga..

Sabtu yang indah kurapkan..

Saturday

Pagi Sabtu ini dihiasi dengan titisan hujan diluar sana...Patutlah dingin dan sedikit kesejukan ketika lena tidur malam tadi...Tenangnya rasa tika mata memandang, damai dan hening suasana disaat ramai lagi insan-insan lain yang belum terjaga dari beradu yang panjang..
Pastinya hari ini hari cuti yang perlu diberikan perhatian..masa dan gurau senda bersama anak-anak dan suami ..Semestinya setiap detik yang berlalu akan dipastikan terisi dengan moment-moment yang indah.cuba untuk mengelakkan tercalarnya perasaan,atau tersinggung dek kerana perbuatan..
Pagi-pagi lagi anak-anak ada aktiviti tersendiri.Alya dan Alif dengan latihan olahraganya.Adam pulak kelas tambahan dan kelas taekwandonya.Aimy dan Azib harus ke Hospital Normah untuk suntikannya..Selepas itu tak tahulah lagi apa yang harus dilakukan..
Harap segalanya berjalan lancar dan membahagiakan...

Terima Kasih atas sebuah ingatan

Saya tujukan puisi sebuah persahabatan ini pada kawan,sahabat dan teman yang masih bersama saya hingga kini..Ketahuilah kalian amat saya hargai..Saya letakkan satu sudut yang amat istimewa di dasar hati.Terima kasih segalanya.

Hamdan (Murid PPKI) dah pandai buat donut..



 Hamdan anak murid PPKI saya yang seorang ini sangat rajin orangnya.Sentiasa membantu semua guru ketika diperlukan .
Semalam pula,Handam telah membantu Cikgu Dayang membuat kuih donut coklat untuk pelajar-pelajar dan guru-guru PPKI.






Aktiviti makan lagi

Semalam terasa teringin pulak nak masakkan lauk untuk cikgu-cikgu PPKI ni...Apa lagi aktiviti sayapun mulalah berjalan.Saya masakkan nasi,buatkan masak lemak cili api ikan tenggiri masin ,sambal udang dan gorengkan telur.Kebetulan pula Cikgu Lina pulak tu membawa tempoyak dari rumah apalagi bertambah seleralah kita semua ni kan berbekalkan ulam kacang botol dan sambal tempoyak..

















Sekitar Solat Hajat PMR/SPM SMK Demak Baru