Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 7 Mac 2012

Membaca dan terus membaca

Buku, majalah dan novel di atas semuanya ada dalam kereta ..Lima buah buku ini belum sempat saya baca.Buku ini saya letak dalam kereta.Inilah teman saya dikala saya keseorangan.Habiskan masa-masa terluang sementara menunggu seseorang.
Biasanya hanya semuka atau dua muka surat dapat habiskan..Tak tahulah bila saya dapat habiskan kesemuanya. Yang paling saya minat adalah novel-novel.Itulah hobi saya yang paling utama dari zaman sekolah hingga kini.Rasanya kehidupan saya kini terkadang dipengaruhi oleh cerita-cerita yang dipaparkan dinovel.Jiwa puitis gitu...Nak buat camana..ek..jiwa seseorang itu tak sama kan..
Walau apapun semoga masa-masa yang terluang yang diberikan kepada kita tidak kita persiakan..Betul tak.

Aiskrim....Oh Sedapnya

Sejak dua tiga minggu ni,saya dah gian dengan dua aiskrim kat atas.Hidup rasanya tak lengkap kalau tidak menikmati aiskrim ini dalam sehari. Biasanya saya akan membeli dua aiskrim ini dan makan sampai habis sementara menunggu Adam keluar dari kelas. Rasa jagung pada aiskrim tu woi...betul-betul hingga saya menjilat batang aisrim tu...jagungnya yang segar dan rasa amat sempurna..Menulis ini pun dah terbayang gambar aiskrim ni.Yang warna ungu tu lagilah sedap..lembut dan halus .Siap ada isi buah lagi.Itu yang buat tak tahan mencari dan terus mencari aiskrim ni..
Kalau nak tahu rasanya bagaimana...Hah cepatlah pergi kedai beli dengan duit sendiri...Pasti esok anda macam saya akan pergi cari lagi.

Gelagat Azib malam tadi










Terima kasih kawan

345.gif
Hari ini terasa ingin menitipkan ucapan terima kasih pada anda yang sentiasa berkunjung ke blog saya yang tidak seberapa ini.Sesungguhnya saya begitu terharu dengan kunjungan anda.Terimbas kembali permulaan blog ini...Terciptanya blog ini adalah untuk melepaskan tekanan dan sememangnya hobi saya menulis dan terus menulis..Dulu saya menulis dalam buku-buku kerja sekolah,atas kertas atau apa saja yang boleh untuk saya melakarkan kata-kata.Kini bila sudah ada blog sendiri,apa yang saya rasa apa yang berlaku saya abadikan sebagai kenangan.
Catatan saya adalah apa yang saya fikirkan ,apa yang berlaku pada diri saya.Andai apa yang tidak menyenangkan maafkan saya.Saya juga ikhlas berkongsi apa yang saya tahu..Andai ada catatan saya yang dapat membantu ,gunakanlah dan yang tak elok itu jangan diikutkan.Sebagai salah seorang pendidik khususnya pendidik insan-insan istimewa ini kita sentiasa dituntut untuk melakukan yang terbaik buat mereka.
Pada anda,saya mendoakan kesejahteraan sentiasa bersama anda ..kebahagiaan sentiasa melingkari ,kejayaan sentiasa dalam genggaman.
Terima kasih kawan..
-Anak Pantai-