Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 2 November 2011

Mengimbau Impian YangTak sudah..

Dah beberapa hari jemari tidak menitipkan apa-apa di blog ini..beberapa hari jugak blog ni terbiar kaku..Lantaran kesibukan mula menganggu ,masa yang ada tak terkejar dengan timbunan kerja.Apapun sesekali terpaksa curi masa hilangkan segala tekanan di blog usang ni..
semacam sudah satu tabiat untuk menulis walau sedikit..lepas segala rintihan dan keluhan hanya di sini tapi terkadang keluhan ini terlepas jugak di telinga orang lain..apa nak buat..dalam kawalan ada juga tersasarnya.
Mengimbau impian yang tak sudah .....bila diamati lagu dan lirik ini memang best..rasanya semua kita mempunyai impian yang tersendiri.Ada impian yang tercapai sama ada impian di dalam kerjaya mahupun kehidupan dan begitulah sebaliknya.Kerana kita hanya insan yang mampu merancang yang tentukan pastinya Dia Yang Maha Kuasa.Siapalah kita untuk menolak ketentuanNya...Segala yang telah direncana sejak di azali lagi. Namun,sebagai seorang insan yang punyai kelemahan ,ada ketika terbit juga rasa kekesalan apa bila yang diimpikan tidak menjadi kenyataan.Mentari bersinar yang diharapkan rupanya terbit mendung yang kelabu.kebahagiaan tidak selamanya akan kita rasa,kesedihan pun begitu..Berbicara pada sebuah impian yang tak sudah....nak rasa satu kesalan pun tidak nak rasa satu kebahagiaan pun tidak apabila impian itu tidak tercapai.Mungkin yang telah direncana olehNya telah begitu baik untuk kita tapi hati selalu tidak bersyukur..
Betullah kesilapan masa lalu jadikan pengajaran..semoga kita tidak ulanginya untuk sekian kali.kesilapan masa lalu juga telah menyedarkan kita betapa apabila sesuatu itu telah kita miliki ..hargailah ia seumpama butir-butir permata yang perlu dijaga ..Masa tidak dapat kita undur untuk mengecapi kembali kenangan demi kenangan yang pernah tercipta..