Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Khamis, 1 Ogos 2013

Sekilas rasa....Aidilfitri Yang tak diNanti..

 
Salam semua...
Hanya tinggal beberapa hari lagi kita dah nak sambut raya.Pastinya perasaan antara kita berbeza-beza...Ada antara kita pastinya tak sabar-sabar menantinya Aidilfitri kerana dapat berjumpa dengan insan-insan yang bermakna dalam hidup kita.Mungkin juga Aidilfitri nanti bakal mengubah hidup kerana akan mendirikan rumah tangga dan sebagainya.Bagi yang merantau pastinya pula tak sabar-sabar untuk pulang ke kg halaman yang sentiasa mengamit kerinduan..Dalam kegembiraan ada juga yang sedih bila tibanya lembaran..Kehilangan insan-insan tersayang dalam hidup kita sangat memberikan kesan di hati.. Apalah maknanya Aidilfitrikan..
Pada sesiapa yang berpeluang bersama ibu bapa ,suami isteri dan kaum keluarga tu,bersyukurlah kerana nikmat bersama mereka masih ada.
Betapa indahnya Aidilfitri nanti dapat bersalam dengan mereka.Mana yang keruh dapat dijernihkan dan segala keriuhan di petang raya untuk menyediakan persediaan raya itulah yang amat ditunggu-tunggu..Betapa bertuahnya kita andai dapat menikmatinya setiap tahun..
Terkadangdi sudut hati cemburu jugak bila lihat orang lain dapat bersama keluarga di hari raya..inilah nikmat yang telah lama Allah tarik dalam hidup saya..Betapa bertuahnya adik-beradik yang lain yang saban tahun dapat bersama mak dan ayah ..Sepanjang masa  dapat menatap wajah ibu dan ayah .Inilah nasib hidup diperantauan..Dalam setahun hanya berapa hari sahaja peluang menikmati hidup bersama ibu dan ayah..
Seperti tahun ini...tidak dapat merasa sejuknya tangan mak dan ayah serta darah daging yang lain. di pagi raya apabila bersalam memohon kemaafan..Hanya ucapan salam di gagang telefon yang pastinya berbeza suasana..
..Tiada kemeriahan tiada kegembiraan..Beginilah nasib anak rantau...banyak perkara telah hilang ...Semoga tahun hadapan umur masih panjang untuk menyambut Aidilfitri ....
Tahun ni dengar lagu arwah Sudirman Balik Kampung..rasa macam tak sedap je..
rasa nak marah je kat DJ sebab pasang lagu tu...jalan paling selamat jangan buka radio dalam kereta buka cd baru tidak menghantui perasaan.
Betapa hebatnya hari raya kan...sesiapa pun antara kita ,walau kerasnya hati tapi bila tiba raya ...sedikit sebanyak tercuit juga rasa hati..
Kesimpulannya
BERSYUKURLAH DENGAN NIKMAT YANG ALLAH BERIKAN ....SELAGI MASIH ADA PELUANG REBUTLAH PELUANG BERSAMA DENGAN INSAN-INSAN TERSAYANG..SELAGI MASIH ADA HAYAT INI.
JANGAN NANTI  BILA SUDAH TIADA BARU  ADA RASA TERKILAN DI HATI..
ESOK LUSA BELUM PASTI 
MUNGKIN TAK SEMPATPUN UNTUK SAMBUT AIDILFITRI LAGI..


Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998