Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Khamis, 31 Mac 2011

Baby Azib Hari Ke-18

Cute Baby 
Hari ni umur Azib dah 18 hari..selagi dapat dirakamkan gambar baby Azib akan kurakamnya setiap hari sebagai kenangan di suatu masa nanti..

Senyum tawamu menjadi diari mimpiku....

Kita tak sekat le...


Hello 
Dengan rasa rendah  hati kita dah buka sekatan FB..Biasalah kan musim angin kuat orangpun sesekali ada angin yang tak boleh dijangka..
Hihi...: ) 
Apapun tq ekk kerana sangat prihatin pada perjalanan dan liku-liku hidup Anak Pantai...
Sayang u all..


Terma Kasih atas kunjungan....

Hi! 
Tak sangka kawan saya yang telah lama sepi berkunjung kat blog saya ni..Ingatkan dia dah lupa pada kawan dia nie...
Yelah lama dah terpisah ...terjumpa juga blog saya nie...oklah sekurang-kurangnya masih ada juga ingatan pada seorang teman..
(Tertiba teringat pada lagu Teman Sejati.nyanyian Brothers)

Kawan Baik Saya Akan Pergi....

Be Happy
Hari nie..hari terakhir kawan baik saya Cikgu Hassan berada kat SMK Demak Baru...Kerana beliau ditugaskan memegang jawatan Penolong Pengarah untuk pemulihan di jabatan.
Tahniah Cikgu Hassan ...walau dalam hati berat nak lepaskan kitak..
Hai nampaknya sikda orang lagi untuk kamek bergurau senda...kitaklah orang yang sentiasa faham dengan sikap kamek..Kelak bila kamek turun ke sekolah agik pasti kamek terasa sayu nya..
Harap kamek ,kitak sik lupak dengan kamek orang ...iboh lawa deh..
Rupanya kitak duluk yang pergi..kelak kamek juak akan menyusur pergi cuma masa dan keadaan sahaja yang menentukan..
Simpan kenangan kita yang sama-sama berjuang untuk pelajar istimewa..Kamek nyusun sepuluh jari hanya dari kejauhan munnya kamek towk ada buat salah silap kat kitak..Kitak tauk nak..kamek selalu nyakat kitak..Lepas towk sikda kawan yang nak temankan kamek balik akhir..kerana sebelum nie kita duak yang selalu pulang akhir sebab kita guru-guru yang sayang kat sekolah..Sikda lagi orang yang nak makan kat kedai PPKI tu...
Apapun kamek bangga dengan kitak..Semoga berjaya di alam baru pekerjaan..Munnya kitak da masalah jangan lupa kamek dan sidak lain di PPKI Demak Baru...Datanglah kamek orang sedia membantu..
Good Luck 
Dengan rasa sayu di hati ..kamek ucapkan Selamat Maju Jaya...Tahniah kerana dapat APC tahun ni ..kalau boleh tak mahu kitak ucapkan....
Good Bye...
Tapikan apakan daya..pertemuan akan ada perpisahannya..Sememangnya semua orang tak suka akan perpisahan...
Thank you 
Terima kasih atas persahabatan antara kita...kini akan tinggal menjadi memori..

Mak Sesak Nafas lagi..

Get Well Soon Graphic #15
Pukul 2.00 pagi  terdengar ketukan pintu bilik..Bila dibuka kelihatan air muka Sa yang cemas bagitau mak sesak nafas lagi..dari siang lagi mak dah tak sihat..Asyik muntah-muntah je..Rupanya malam nie buat mak sesak nafas..
Mak..cepatlah sembuh..saya risaukan mak..Dahlah kita jauh merentasi lautan dengan insan-insan yang kita sayang...kalau mak sakit macamana nak jaga mak..
Lega apabila diurut suami mak dapat bercakap balik..Jauh disudut hati rasa bersalah dengan mak..biarkan mak masak untuk saya,buat kerja merumput kat halaman tu..layan cucu mak yang nakal-nakal tu..macam-macam mak buat...itulah jiwa seorang ibu sanggup bersusah payah kerana anak-anak..sesungguhnya saya sayang mak...