Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Sabtu, 11 Januari 2014

Kriteria guru pendidikan khas

Agaknya Kita Ada tak ciri-ciri kat bawah ni...sebenarnya ini sebahagian je...Ada lagi ciri untuk menjadi guru khas yang mantap di pandangan mata anak-anak Kita...pastinya itu lah impian Semua guru khas kan ....bersyukurlah jika ciri-ciri tu Ada pada kita...

Macam sedap je...

Macam se dap je..kena Cuba...kena try ni...




Mr. Budu...selamat ulang tahun sayang...


Mr Budu...esok hari lahir awak kan...pasti nya isteri en Budu ni mengharapkan semoga panjang umur murah rezeki...semoga jodoh Awak dengan saya  kekal hingga akhir hayat..
Gambar kek sudah lah ya...sebab awak manalah makan kek...Suka makan Budu je kan...jangan abaikan kesihatan awak ya...sebab saya takut awak sakit...kalau awak sakit macam mana awak nak jaga saya nanti ya...
Salam sayang untuk awak...love u..love. U..


Aktiviti Hari ni..buat donat dan nasi ayam..






Oops..


Hahaha...takde Kerja cari Kerja hakikatnya Kerja beerti bun..cantik tak tulis an saya...mcm cakar ayam sebijik...apa pun ni blog saya Suka Hati Sayalah kan nak post apa pun...


Bila senja  begini merindu an mengamit Hati...

Hanya menulis....

Kehidupan ini masih banyak misterinya....kerana itu lah ,Kita perlu belajar melepaskan sesuatu yang terjadi .
Kita kena Akur dengan kehendak ALLAH .jika itu yang telah ditakdirkan -Nya untuk Kita.
Tapi Kita....bukan diam Sahaja tanpa perlu berusaha..dan kerana itu bukan tugas kita, maka lapangkanlah Hati Kita wahai Kawan...

Selamat hari lahir Acik


Selamat hari lahir...selamat hari lahir....selamat hari lahir Acik...

Selamat hari lahir ja..semoga panjang umur murah rezeki...semoga tabah kerana diuji berjauhan dengan orang tersayang ni...sememangnya menuntut satu kesabaran yang sangat ting gi...terima kasih atas segala ya..

Lukisan buat tempatan buat anak

Ini lah hasil Kerja Lukisan aku pagi ni...terpaksalah Lukis juga walaupun tak pandai kalau tak merajuk pulak anak sulung...sayang Alya...

Peristiwa semalam di PPKI SMK Demak Baru


Pendidikan Sains dan Alam Sosial...
Bersama dengan kelas PPKI 5.. Tajik keperluan Asas..Jadi nak suruh lebih berkesan lagi p n p tu belajar lah di luar.padahal Cikgu dia yang boring belajar dalam kelas...hahahahaa..



Ni pulak pengajaran pendidikan seni..kelas PPKI 4

Begini lah Gaya Lukisan kalau tajuk nya bebas...sebenarnya dia tak tahu Cikgu dia ni nak Korek rahsia kesukaan dia orang..yang aku Suka kat sekolah ni...dia orang tak sabar tunggu aku masuk..selalu panggil takut aku terlupa...bertepuk tang an kalau aku masuk...tu tanda Pelajar ni Suka aku mengajar..alhamdulillah..dalam mengajar aku Santai je jadikan dia orang geng aku.buat lawak usah dikira...

Ingatan tak pernah Pudar...terima kasih Adriana kerana datang Jugak melawat Cikgu..