Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Selasa, 15 April 2014

Mee Belacan


Mee belacan ....hari ini menjadi Sarapan aku ketika waktu rehat ..Harga se bungkus RM 5.00. Rasanya 8 tahun tinggal kat Sarawak ini,baru pertama kali merasa.rupanya boleh tahan jugaklah sedap nya..bagi aku sedap lagi daripada mee jawa.cuma mee ni tak boleh lah ,makan kerap sangat kalau tak Bertambah cantiklah wajah aku yg semakin penuh dengan Butik-Butik mutiara apa lagi kalau bukan jerawat...

Tertiba aku rindu masakan mak aku

Tudung Mawar Fizo Omar Ikut blogger Yuna


Sekarang kecoh dengan isu tudung Fareda...dan tudung mawar fizo Omar..aku pun tak ketinggalan dah Ikut serta sekali .sebelum ni aku memang tak sukapun fesyen- fesyen tudung yang Ada sekarang... aku pakai muka macam bibik je...bukan aku perasan muka aku ni cantik...kerana tak cantik lah bila silap pakai tudung lagi lah muka Nampak tak cantik..bukan aku kata  tapi suami dan  anak- anak Murid aku kata..Suatu hari tu pernah lah aku pakai tudung Fareda yg di beli Oleh en suami...boleh tahan lah Harga sampai hair mencecah dua ratus.tiba kat sekolah bukan puji an yang aku dapat , nasihat adalah.cikgu lain kali Cikgu jangan pakai lagi ya.tak cantik lah dengan muka Cikgu.saya Suka tengok kalau Cikgu pakai tudung bawal...itulah kata anak Murid aku.sejap itu.cewah cam berceritalah pulok aku tidak Kisah lagi dengan sebarang tudung yang Ada awning ni..tapi bila blogger yuna dah cipta tudung bawal ala mawar  fizo Omar ni...mengikut jugaklah aku.semalam aku mula beroperasi..rupanya dah Ada Rakan guru yang perasan dan datang bagi tahu...kak ita esok nak  pakai tudung  macam kak ita lah...huh..baru nak Ada kelaiana sikit ....
Sebenarnya kalau Ikut stail tudung ni dah lamA..masa aku mengajar dulu aku dah buat pun stail macam ni...bila dah muncul balik...ikutlah lagi...





Wahagi 


















Aku Suka stail tudung ni, boleh Ikut nak buat labuh k singkat k...kreatif lah yang cipta cara pakai tudung ni...semoga ilmu yg berguna ini mendapat yang berterusan kepada yang men cipta cara pakai tudung ni..


Dlm hati aku berkata2 tudung yang macam mana pulok yang aku nak cipta sendiri....hahaha ...

Pelbagai Ragam di PPKI 3

Sebenarnya tiada apa pun yang menarik nak kongsi sekadar nak tambah kan Koleksi peribadi bersama anak-anak Murid...Suka dengan kelas ni sebab memang banyak menguji tahap kesabaran bila masuk kelas ni.pelbagai Ragam dan pelbagai watak.nampak Gaya- Gaya macam ni cool je tapi hakikatnya nak aturanNya satu- satu gambaru punyailah ambil masa...si Azrie contoh nya bila bawa  ke rumah hijau...dalam diam- diam dipukulnya ikan dalam kolam..Nasib baliklah aku selamat sebab Tukang kebun takde kata situ.kalau lah mati ikan tu...huh aku lah yang kena gantikannya..Pasal shafik dan hidayah lak.pantang duduk sebelah menyebelah,macam dengan kucing.mulalah kata mengata kejar mengejar...tak Pasal-Pasal aku lak yang kejar mereka ...Budak ni sebenarnya belum tahu yang Cikgu dia ni pun pelari 100 meter sekolah Jugak dulu ni...yang Winnie dengan pulok rupanya dah terkena sindrom bercinta lah pulok..kelip mata sikit dah adalah adengan- adengan yang tak sanggup nak di lihat..buktinya dalam bergambarpun masih sempat pelik memeluk...yang sorang lagi pulak zizie Nama dia be ok macam mulut murai ..Pok pek Pok pek Tukang lapor apa yang Kawan dia buat.terkadang bila migrain datang rim as Jugak aku dibuatnya...yang Nama siti pulok Suka lepas kan yang tak sepatutnya di tempat tempat terlarang..nasiblah sekarang dah Ada ppm yang membantu mengenang kan Suatu ketika dulu..huh aku lah yang Tukang cuci sesekali suruh Budak lain...gambar yang terakam di bawah sebenarnya lawatan ke tapas projek aku...sebelum mula bagi Pelajar ni Mesra alam dulu tak lah terkejut bila aku bawa lagi sekali...projek apa elk...tunggu lah lain kali aku citer..