Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Selasa, 8 Januari 2013

Selasa dah...

Have a blessed tuesday
Alhamdulillah...
Tak terlepas solat isyak bersama awak malam ni..
kita masih sempat berjemaah pada pukul 3.50 pagi..
tenang je rasakan..
terima kasih atas printer baru tu..
senyum dan happy sampai bawak tidur..
ingatkan awak nak beli yang murah je rupanya kurang satu xxx je nak jadi RMxxxx..
awak banyak sokong saya Encik suami..
awak selalu memahami saya sebagai guru yang selalu kesukaran nak buat kerja..
dan paling awak memahami ..saya ,awak tahu saya selaluingin yang lebih sempurna daripada orang lain...itulah saya kan..dalam kerja saya selalu ingin menguji diri saya..
apapun terimakasih Encik suami...
Sayang awak!!
tq2 

eh lupalah....selasa dah hari ini..pada yang menyambut hari lahirselamat hari lahir...semoga Allah sentiasa memberkati..Selamat mengajar buat rakan-rakan guru.
Selamat beristirehat buat pesara2 dan yang dah pencen ...
Selamatbelajar anak2 murid semoga cemerlang sentiasa.
Selamat menjadi anak-anak yang soleh anak-anakku...mak mengharapkan kalian akan mengerti hati dan impaian seorang emak dan ayah..
Selamat bekerja pada yang bekerja...ikhlas dalam tiap pekerjaan insyaAllah hidup kita akan tenang tanpa tekana..
ikhlas
-Anak Pantai-

Untuk diri sendiri...

Be yourself scrap 
Semoga hari ini adalah hari yang baik dan sempurna buat saya..
Apa yang ada dalam hati simpan je .
Kerja ikutjelah apa yang orang suruh yang pasti buatlah yang paling kita mampu..

#kalau kita tak suka diungkit janganlah mengukit...
#kalau dah maafkan jangan lah tanya lagi ...ingin melupakan tiap kenangan pahit itudan jangan cuba mengingatkan saya balik...nanti lain pulak cerita..
Apapun inilah saya..
Seorang guru yang banyak memori silam yang begitu menyedihkan..