Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Jumaat, 16 Ogos 2013

Raya Lagi












KeK Kukus Tiga Warna

Semangat betul sejak dua mejak ni...gila nak masok balik..dan hari ni tertiba je rasa nak makan kek seperti kak long saya buat tiap kali raya..rasa dah bboring makan kek lapis ..inilah kek yang paling saya suka ..mudah buat rasapun simple je..tapi janji sedap..ahak..


KEK KUKUS TIGA WARNA
Bahan-Bahan
 

  • 1 cawan mentega
  • 200gm  gula kastor
  • 8 biji telur
  • Sebungkus santan dalam kotak
  • 1 tin serikaya kecik
  • 300gm tepung gandum
  • 1 sudu kecil serbuk penaik
  • 1 sudu kecil vanila
  • Sedikit garam
  • Sedikit pewarna merah jambu, hijau, kuning, kuning
Cara membuat
  1. Pukul mentega dan gula hingga kembang. Masukkan telur satu persatu dan pukul sebati.
  2. Masukkan santan, garam, serikaya dan vanila. Kacau rata dan bubuh tepung gandum bercampur serbuk penaik.
  3. Bila sebati, bahagikan kepada 3.
  4. Sudukan selang seli ke dalam mangkuk (aluminium) yang sudah dilengser dengan marjerin dan alas dasarnya dengan kertas kalis minyak. Tutup dngn aluminium foil dan kukus selama 1 jam atau hingga masak.

Lambaian Aidilfitri...lagu ni menyentuh jiwa le..

Sayu betul dengar
lagu ni...
sedih sangatlah..lirik dia tu betul -betul menyentuh hati..Aidilfitri semakin berlalu..
Sayu hati tahun yang tak beri keceriaan apapun..
Inilah nasib merantau terpisah lautan ..
Keceriaan dan kemeriahan ketika beraya di desa sana jelas terbayang satu persatu.
Takde perasaan betul raya kat sini..
Apakan daya takdir penentu segalanya..
Selamat Hari Raya Mak..
Selamat Hari Raya ayah..
Selamat Hari Raya buat semua adik beradik.sanak sedara..
Sahabat dan rakan taulan
Maaf zahir batin....

Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998