Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Sabtu, 22 Oktober 2011

radja-maaf (lyrics on screen HD)

Sesekali nak undurkan masa..


Mungkinkah waktu yang tercepat atau kita yang terlambat..
Haruskah ada satu penyesalan
Bila pertemuan di akhir cerita sebuah kehidupan.
Pertemuan pula pasti akan bertemu titik perpisahan
Hanya menunggu detik itu tiba !!
Sesekali ingin diundurkan masa
jangan biarkan perpisahan cepat tiba
jua mencipta segala yang belum sempurna.


Tetap diingati..

Hanya gambar ini yang sempat terakam..Ada kenangan di sebalik gambar ini.Suka dan duka di bawa bersama..Apapun segalanya telah menjadi memori yang diciptakan..

Terima Kasih Cikgu Lina dan Cikgu Selina

 Rajin cikgu berdua ni buat sandwish untuk dijual.Yang syoknya pertama kali saya makan sandwish yang di dalamnya ada sawi pahit mengantikan salad.Rupanya sedap..



 Saya dan Ustaz Badrol memerhati je ...


 Cikgu Lina dan cikgu Selina tekun membungkus Biskut Kacang sebelum dijual.

Entah mimpi apa Cikgu Lina dan Cikgu Selina begitu komited dengan kedai keusahawanan PPKI.Apapun terima kasih daun keladi kerana kebaikan cikgu berdua ..

Diana,Azimah Azhar.dan Nurul.anak murid yang manja




 Diana anak murid saya yang sukar untuk diramal mood dia.Rapat juga dengan saya.Dia ni suka dibelai dan suka bermanja.Kesian dia sudah kehilangan kasih ayah pada tahun ini.Tahun depan dia dah takde..walaupun ada pelajar baru yang masuk ,tapi saya pasti rindu pada dia..

 Yang ini anak murid saya Azimah.setiap hari dari dulu hingga kini.,bila saya sampai di sekolah pasti dia akan berlari-lari anak mendapatkan saya.Siaplah pipi saya dicium kiri dan kanan hinggakan pipi saya basah dengan air liur dia.Dia sangat peka dengan saya .Kalau saya sakit dia kan datang tanya dan urut bahu saya.Hari tu dia tak sihat tertiba je dia baringkan badan dan letak kepalanya atas paha saya lalu tertidur.Perkara macam ini walau nampak biasa tapi semacam meninggalkan kesan di hati saya bila saya pasti akan meninggalkan mereka.Rindu pada gelagat anak-anak murid pasti sentiasa bertamu.

Anak murid saya Azhar ..Down Sindrom.setiap hari akan memanggil saya "sayang"bukan "cikgu".tekun mewarna.Hobi Azhar ni suka menyanyi
Nurul ,pelajar yang baru masuk tahun ni...juga semakin rapat dengan saya.Hari itu dia terpandang parut ditangan saya akibat terkena minyak panas.Habis parut tu dikupisnya..