Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 1 Januari 2014

Hidup ini penuh warna warni


Hidup ini penuh warna warni...cerianya  hidup ini bila mana sesuatu yang terjadi membahagiakan kita..bila gembira pasti warna ya terang bersinar..indah..bila sedih warna nya hitam ,kelam dan suram..
Awak nak yang mana...jawapan mestilah yang terang dan bercahaya indah dipandang...

Hari ini jika dirimu  sedih..percaya lah..kesedihan itu bisa membuatkan dirimu kuat...
Jika hari ini dirimu gembira...jangan biar kan kegembiraan itu menguasai diri...kerana kesedihan bisa pasti Akan dialami bila-bila masa.
 Jangan lupa  hidup umpama roda atas bawah silih  berganti.pijak rumput pandang langit di atas..yang di pijak tetap Kita Haggai..
Membuatkan orang lain Bahagia ada lah satu kebahagiaan dan kegembiraan yang bisa membuatkan hidup Kita tenang..so jangan susah sangat nak buat kebaikan untuk orang lain.
Nak di hormati kena belajar  menghormati..
Nak di sanjungi..kena belajar menyanjungi..
Nak di yakini kena belajar untuk membaiki diri..

Anak Pantai....jemari ini Akan terus menari...

Selamat Tahun Baru...Dunia 2014 Kita Tempuhi...



Pejam celik Pejam celik..2013 telah pun berlabuhkan tirainya...pergi meninggal kan kita..
2014 menjelma dengan sebarang kemungkinan Akan berlaku..pahit manis sama juga Kita Akan Tempuhi bila dan di mana situasi itu yang pasti Kita tidak ketahui...sana sini orang berazam ..masing-masing untuk Cuba lebih baik dari tahun se belum ni...tiada siapa antara kita yang berazam untuk ke arah  yang negatif...

Sama juga diri ini...dalam diri nak tanam azam...biar azam yang baru di tanam itu Akan subur dan mekar hendaknya..kalau nak subur dan mekar kenalah buat sesuatu kan..jangan Hanya pandai tanam je...pandai lah siram dan bajakannya..dok gitu...
Apa azam diri ini ya...hmmm ada lah Jugak satu dua..antaranya:

@ Tahun lepas penulisan buka rekod memang gagal...tahun ni kena ubahlahkan tak bangus n sangat sikap cikgu macam ni...
@ Kerja jangan tertangguh...tahun lepas Suka buat Kerja last minute ..
@ Jadi isteri yang baik...saya tahu saya belum baik lagi ..kenalah buatsesuatu plan yang lebih baik lagi..semoga awak baik-baik saje...jaga kesihatan awak ya en suami..
@ untuk anak-anak sentiasa mengharapkan yang terbaik..cemerlang akademik.cemerlang sahsiah diri..menjadi anak yang soleh yang mempunyai akhlak yang terpuji..
@ untuk keluarga mak ayah terutamanya....mengharapkan kalian sihat sejahtera..dan sentiasa mendapat rahmatNya..pada Adik beradik ipar dua...eratkan lagi kasih sayang antara Kita..Bantu membantu dan tiada pertelingkahan yang berlaku...airkan walaupun dicincang bagaimana sekalipun mana kan putus..kalau dicantum bertakup jua.
@ pada teman-teman dan sahabat ..terima kasih kerana menjadi kan diri ini sebahagian hidup kalian..kongsi cerita gurau  senda dah Jadi asam garam hidup Kita..
                                               -ANAK PANTAI-