Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 26 Ogos 2012

Cuti hanya seketika

Lama sungguh saya tinggalkan blog ini tanpa berita ..banyak cerita boleh saya tuliskan cuma terkadang saya berfikir wajarkah saya kongsikan dengan rakan-rakan di alam maya...di samping itu juga saya banyak terluah di facebook sahaja...tapi blog ini adalah antara benda yang amat saya sayangi...diari perjalanan hidup ini..suka duka semua terlakar di sini..
Tika jari ini menitipkan bicara.terdengar kokokan ayam sahut menyahut..hanya hari ini bunyi itu dapat didengari kerana esok pagi kg halaman ini terpaksa ditinggalkan untuk sekian kali..
Balik beraya kali ini kurang terasa kemeriahan raya kerana kesibukan majlis kahwin anak sedara..namum begitu syukur sangat-sangat kerana majlis berjalan begitu lancar..meriah dengan kehadiran ramai jemputan.
Esok pastinya airmata mengalir lagi...sedih pilu untuk tinggalkan mak serta keluarga ...apakan daya telah ditakdirkan diri ini jauh daripada keluarga..Banyak juga kenangan yang dibawa balik ke Kuching nanti..Terima kasih pada teman-teman yang sudi berkunjung ke rumah..Tak sangka rupanya kita ada talian persaudaraan..Juga kenangan manis terpisah 15 tahun dengan saudara sepupu dan raya ini  dapat bertemu seperti yang kita impikan..Angan-angan dah jadi kenyataan kan..
 Pagi hari raya pertama orang beraya dengan keluarga kami beraya di KLIA..pukul 4 petang barulah dapat merasa kemeriahan di kampung.
Bergambar di Tren ERL 
Sempat sambut raya di rumah staf suami di Bangi
Raya kedua sebelum bertolak ke Kota Bharu
 Aimy dan Alif bersama Pok Jo
 Anak-anak permata hati
Bersama Mak dan Kak Jan