Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Sabtu, 3 Julai 2010

KERANA

Memori Ma Dan Ceknor...di Bumi Kenyalang....

Ma dan Ceknor sempat ke Bumi Kenyalang ...semata-mata nak menjaga aku ketika bersalinkan Aimy dulu..Terima kasih Ma dan Ceknor kerana bersusah payah demi memastikan aku sihat sepenuhnya walaupun ketika itu Ma tidak sihat sepenuhnya..
Inilah rumah pertama aku dan keluarga di Kuching....sedar tak sedar rupanya sudah kali ketiga aku berpindah demi keselesaan anak-anak...Ma bergambar sebelum pulang..
Kini hanya tinggal memori.....

Dalam Kenangan

Al-Faltihah buat teman-teman yang telah pergi buat selamanya...Arwah Rosyaimi,Arwah Sabri Sorsi,Arwah Azman Jusoh dan Arwah Maizaitul Akmalrizal...Semoga tenang di alam sana...

Dengarkan Segalanya...

Ku relakan kau pergi

Rahsia Disebalik Rahsia

Janji Padamu

Jangan Di Ucap Selamat Tinggal

Kak Long & Kak Jan Moga Cepat Sembuh

Terima berita dari ida...Kak Long dan Kak Jan masih sakit..Dari kejauhan kudoakan kedua-dua kakakku ini akan cepat sembuh dan kembali ceria...

Suami Tercinta





Suamiku...dirimu terlalu baik untuk diri ini.....

Hobi Baru Kat Rumah...Berbudi pada tanah

Hobi baru aku kini menanam pokok-pokok kat rumah..Memang hobi nie minat dari dulu lagi tapi masa mencemburui diriku untuk terikat..Seronok bila ada yang dah menampakkan hasilnya..

Pokok kedondong,belimbing buluh,limau purut dan cili...

Untuk Nenek..

Buat nenek kat kg...

Bahagia..





Bahagia tidak akan datang sekiranya kita tidak mencarinya.
.Kita tidak akan bertemu dengan kebahagian andai kita sentiasa merungut dengan segala yang berlaku...
Pencarian bahagia...dimanakah kesudahannya...

Disiplin Oh Disiplin

Memegang jawatan SU Disiplin ni..sememangnya membuatkan hidup aku sedikit kucar kacir...Banyak benda yang perlu aku fikir kan dan ambil tindakan..Terkadang tu kesian jugak pada pihak pentadbir..tapi yelah..kalau kita pegang pada prinsip "bulat air kerana pembentung,bulat manusia kerana muafakat " pastinya segalanya berjalan lancar...Sekarang nie..fikiran dah berkira-kira Bumi Kenyalang akan aku tinggalkan...Bila kah saat itu tiba...
Nazir nak datang balik 8 Julai nie...banyak benda lagi belum disediakan untuk rujukan mereka..Sabar je le..