Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 4 Januari 2012

Kedai Keusahawanan PPKI-Hari Pertama 2012

 Kira duit hasil jualan hari ni...
 Tarik telinga dia nie...nakal sangat!!
 Kita suruh kira duit tu...dia main posing-posing pulak..
Tiga dara pingitan...opps..terlebih sudah..anak murid yang sentiasa disisi saya Baby dan Ariana..
Sayang kitak gilak-gilak.!! 

Rindu mengamit tika aku mengingatimu ...wahai anak-anak muridku..

Buat anak-anak murid yang pernah bersama dengan cikgu..Sesungguhnya ingatan pada kalian semua sentiasa segar di minda.Teramat rindu cikgu dengan kamu..Kasih sayang kamu pada cikgu amat cikgu hargai dan cikgu simpan kemas di lubuk hati..
Cikgu akui kalian antara insan-insan yang membahagiakan cikgu..hidup cikgu bahagia kerana hadirnya kalian mewarnai kanvas hidup cikgu..Kalian sentiasa menghiburkan cikgu.
Malam ini mata cikgu begitu sukar untuk dilelapkan .Dan cikgu pasti situasi yang sama cikgu rasai kerana permulaan pertama persekolahan cikgu akan berpisah lagi dengan insan-insan yang cikgu sayangi..Tiada lagi usikan daripada Intan buat Cikgu,senyuman yang lontar disaat bertemu Azahrah buat cikgu.Suara-suara Norazi dan Rizuan yang sesekali membantu cikgu dari dulu cikgu mula mengajar  hingga saat ini..Pastinya cikgu juga terasa tanpa Diana dan Amira yang sentiasa mencuit hati..Sesekali pinggang cikgu dirangkul oleh Diana. Cikgu juga akan rindukan seorang pelajar yang terlalu baik iaitu Maxwell,Kedai keusahawanan juga hilang serinya tanpa Naamah yang banyak membantu Cikgu...Cikgu tau yang pergi dah ada pengantinya..Tapi percayalah yang pergi itu telah sebati dalam diri cikgu..
Sesungguhnya malam ini tidur cikgu diganggu dengan ingatan terhadap kalian..
Doa dan harapan cikgu kalian beroleh ketenangan walau di mana berada dan doakan jua kesejahteraan cikgu.
Cikgu Sayang kamu.
-Cikgu Ita-


Tugas 2012....Terima kasih Pengetua!!.


lovejob.gif 
Ya ke?????????Suka ke dengan tugas-tugas yang orang bagi ni...
Nak luah mati emak nak telan mati bapak.
Itulah perumpamaannya.
Huhuhu..
Aku ni cikgu ke atau setiausaha ekk
Kenapa bagi 12 je..
Bagilah banyak lagi..
Agak-agak..kau orang jeles tak aku dapat banyak kerja
Akukan cikgu hebat..keh..keh..keh
(Motivasi diri sendiri le ni)
Ce..korang tengok tugas setahun yang pihak sekolah bagi ni..
  1. Setiausaha Jawatankuasa Disiplin
  2. Setiausaha Hal Ehwal Murid PPKI
  3. Penolong Setaiusaha Jawatankuasa Induk 5S
  4. Guru Tingkatan PPKI 8
  5. Ahli Jawatankuasa Kokurikulum PPKI
  6. Guru pengiring Motivasi Pelajar
  7. Ahli Jawatankuasa Kurikulum
  8. Ahli Jawatankuasa Kewangan PPKI
  9. Ahli Jawatankuasa Aset PPKI
  10. Ahli Jawatankuasa Pusat Sumber Sekolah
  11. Penjagaan Bilik Mesyuarat PPKI
  12. Guru Penasihat Kelab Keusahawanan PPKI
Nak tahu tak ,masa mula-mula dapat surat lantikan ni..senyum sampai ke telinga..Kalu boleh nak terus pergi peluk Pengetua tu..Nak ucap terima kasih sebab bagi tugas-tugas ni kat aku..HUA..HUA..
Sukanya..:(
Kenapalah..
Tak kesian ke...
Tapi jemm..jemm
Positif lah ITa..
Dia orang bagi sebab kau mampu lakukan..
Yelah tu..
(*pengajaran kat sini nak bagitau jangan tunjuk pandai sangat nanti orang pijak kepala..semua dia nak bagi kak kita..)
Opps!!
Pengajaran yang positif...orang akan bagi apa sahaja kerja pada kita kerana orang yakin kita mampu melakukan yang terbaik.Kita jadi antara yang membantu sesuatu perkara itu berjalan dengan lancar)
Yang penting lakukan kerja dengan ikhlas dan kerana Allah.
itu yang utama.
(3/1/2012...perjalanan hari ini penuh warna warni..penuh dengan kasih sayang..)
TQ.. 
Cikgu ITA
(Anak Pantai) 

Pendaftaran Pelajar-Pelajar SMK Demak Baru..

Hari ini bermula kembali tugas setelah bercuti selama sebulan...Kali ini sepertimana tahun-tahun yang berikutnya tidak terlepas daripada menjadi AJK Pendaftaran.Tapi kali ini sedikit mencabar aku sebagai seorang guru beb..Apa tidaknya terpaksa menguruskan pelajar-pelajar yang bermasalah disiplin..Situasi semasa pendaftaran tu apa lagi..hot je memanjang..Pelbagai telatah dan perangai yang dapat jumpa..Kurang ajor le...huh..Patutlah anak dia kurang ajor rupanya bapa dia lagi kurang ajor..(Opps!!itu hanya terdetik difikiran aje..tak terkeluar dari mulut.)Ada seorang bapa tu siap cakap cikgu tak pernah telefon..tapi aku biasa le..bila aku rasa aku betul..aku buat keras juga le..kau ingat mentang-mentang le aku ni cikgu perempuan..ingat kacang le kau nak kenakan aku..last-last kau jugak yang kantoi..anak siap ngaku betul cikgu ada col tapi bapa tak angkat..!!.

 Senyum dalam paksa nie...

 Bersama dengan dua orang kaunselor
Kat Natrah dan Franciss
termenung seketika..nak jawab soalan yang tak masuk akal..
Huh...sabor jelah.
 Antara ibu bapa dan pelajar yang hadir..
 Ada yang buat-buat terkejut kenapa Demerit tinggi..
Bagus dia orang ni
Boleh jadi pelakon terbaik depan mak ayah..

 Ada juga yang datang nak periksa kut-kut saat akhir ada nama tersenarai..
Terasa kut...Yelah dulu-dulu ada buat silap.
Nasib baik terlepas..

Terkadang sesekali fikir best jugak berhadapan dengan pelajar-pelajar yang bermasalah ni..Secara tidak langsung dapat mengetahui sejarah latar belakang dia orang..Adakalanya kesian pun ada.
Buat pelajar..hayatilah lagu ini...sekurang-kurangnya akan memberikan motivasi buat anda
Jalanan anda masih berliku dan jauh lagi di hadapan..
Tolonglah...balaskan jasa pengorbanan kedua ibu bapa kita.
Hindarilah perkara-perkara yang menconteng arang ke muka mereka.
Biarkan keduanya sentiasa tersenyum dengan kemuliaan yang kita lakukan..Elakkan airmata ibu dan ayah kita dari terus mengalir kerana kejahatan kita.
Semoga kalian pelajar...akan terus mengapai impian!!