Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Selasa, 25 Oktober 2011

Dunia Mereka Dunia Saya

Anak murid saya sememang kurang sempurna..Tidak seperti pelajar aliran perdana yang lain.Tapi saya bahagia menjadi guru mereka.Dunia mereka umpama dunia saya.Bersyukur sangat saya  antara insan yang terpilih diberikan peluang oleh Yang Maha Berkuasa untuk menikmati dunia bersama mereka.Kerana mereka saya menjadi guru.Kerana mereka saya menikmati rezeki yang ada sekarang ini.

Adam..maafkan mak

Belated Birthday Graphic #17 
Terkilan sungguh rasanya semalam kerana sewaktu kaki melangkah  meninggalkan rumah langsung tidak teringat untuk mengucapkan selamat ulangtahun kelahiran pada Adam. ..
Sudahlah sejak kebelakangan ini dia sering tidak sihat.Masih demam panas dan asma .kesian dia bila balik petang semalam airmata dia bergenang kerana ingatkan aku bawa balik hadiah dan kek untuk hari jadinya..Tapi hampa diraut wajahnya kerana hanya goreng pisang dan cucur cempedak ditangan diri ini.Kalaulah Kak Diah,pembantu rumah tidak memberitahu kepadaku pastinya sampai ke malam aku lupa semalam hari jadinya.Tangan terus mendail nombor handphone suami untuk menanyakan adakah dia ingat hari jadi Adam.Rupanya diapun sama terlupa hari itu.Walaupun sebelum ini dah mengingatkan dalam diri bila hari jadi Adam.Aku arahkan suami belikan sebiji kek dan KFC ,hadiah untuknya dibeli kemudian.tergambar sedikit keceria di wajah Adam bila suami membawa pulang itu semua.Cuma yang terkilan juga hari jadi Adam tapi Adam dan Azib dalam kesakitan.Demam yang melampau tinggi 45 darjah memaksa Adam dan Azib 42 darjah membuatkan mereka berdua di bawa ke Hospital semalam.merengek-rengek Adam minta perhatian. namum Azib juga sama menangis minta didukung sentiasa.Letih kerja masih tak hilang dan terpaksa pulak berjaga untuk mereka.Niat dalam hati semalam nak Mc je hari ini.Tapi bila memikirkan minggu ini minggu bertugas kenalah juga datang.Bimbang orang cakap kita Mc sebab lari daripada tugas.
Pada ADAM..maafkan mak kerana terlupa hari jadi Adam..Mak doakan Adam dan Azib cepat sembuh.Mak sayang Adam ...Sayang sangat-sangat.Nanti mak belikan hadiah untuk Adam !!
Akhirkata Semoga sentiasa diberkati Allah,menjadi anak yang soleh..cemerlang di dunia dan akhirat..
SAYANG ADAM!!