Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Selasa, 1 Jun 2010

Me..& Jah & Kak Kam

Flower For A Sweet Friend 
Buat Jah dan Kak Kam..inilah hasil posing-posing yang kita ciptakan lewat hari semalam...semoga berpuas hati deh..Untuk JaH..kAK iTA dah tunaikan janji..
Gambar nie diambil ketika APC dan Majlis Persaraan Cikgu Mazlan & Cikgu Fatimah..
Ketika Majlis makan tengahari di Kelab Golf,Sarawak...
Lepas makan...kita ambil gambar..yang syoknya bunga pun sama dengan warna baju..
Kacak Kak Kam bergaya...kalah sidak model ya..cayak dengan kitak Kak Kam..kalah mek dengan Jah..
(Sahabat sejati akan sentiasa di sisi..TQ buat kalian berdua)

Sejenak di Bako (Sarawak)

 
Dalam meniti saki baki hari-hari mak dan joe di Bumi Kenyalang ni,sempat jua sempena cuti Gawai ,aku bawa mereka melihat keindahan sungai Bako ,tempat pelancong-pelancong ke Taman Negara..Semestinya tidak kunafikan indah permandangan di sini..
Hati cukup terpesona seketika melihat indahnya ciptaan Tuhan ni..
Sungai di sini memang terdapat buaya..pernah beberapa tahun lepas ,seorang pelajar tahun 2 telah menjadi mangsa haiwan tersebut...Hajat hati nak naik bot tapi mereka semua tak berani..Takutlah...apalagi..
Beberapa aksi yang sempat terakam,sebelum meninggalkan Sg Bako....

Kenangan Terindah Mak Dan Joe (Bumi Kenyalang 3)

 
Lawatan seterusnya membawa Mak dan Joe ke Pusat Membeli Belah (SPRING)

Tersenyum Mak apabila dipeluk oleh menantu...senyum tak terkata..

Kat Taman Buaya..tapi sayang..tak dapat menghayati betul-betul sebab hujan turun dengan lebatnya..
Sempat mandi di Chalet Talang-Talang,Sematan..selepas pergi membeli belah di Serikin..

Bergambar kenang-kenangan di Gua Angin,Bau,Sarawak

Kenangan Terindah Mak Dan Joe (Bumi Kenyalang 2)

 
Mak dan Joe sempat jugak melawat ke Telaga Air..
Gambar ni dirakamkan ketika dah hampir maghrib..di gigian Sungai Telaga Air.

Kenangan Terindah Mak dan Joe di Bumi Kenyalang

 
Tidak terasa masa berlalu begitu pantas sekali..sedar tak sedar lusa (3/6) mak dan joe akan balik ke kg..Terasa macam baru semalam kehadiran mereka berdua..Namun terubat sedikit rasa hati apabila 5/6 nanti aku sekeluarga pula menyusul meninggalkan Bumi Kenyalang nie..
Alhamdulillah..sempat juga sepanjang Mak dan di Sarawak nie dapat juga kuluangkan masa membawa mereka berjalan-jalan..
Masa ni bawa Mak dan Joe melawat DBKU ..meninjau keindahan Kuching dari atas puncak..Memang cantik tempat nie..
 
Dulu mak amat payah diambil gambarnya..Siap membebel lagi...Tapi kini mak cukup spoting bila gambarnya kuambil..

Berehat seketika di DBKU(atas bukit)
Ketika melawat Wisma Bapa Malaysia.
Sewa perahu tambang menyusuri sungai Sarawak..
Inilah pakcik yang membawa kami melihat persisiran Sg Sarawak..Tak mahalpun bayarannya RM 60.00 je.
Asalnya mak amat takut nak naik perahu..tapi bila dah naik bukan senyum lagi sampai ke telinga..
Sempat bergambar di Pantai Pasir Pandak,Santubong...Pantai di sini tidak sama dengan pantai di Terengganu yang pasir nya bersih ..
Tidak lepaskan peluang menulis sesuatu di pasir pantai...
Renungan seorang yang kupanggil "mak" mungkin mengenangkan anak-anak yang di tinggalkan di Terengganu...