Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Selasa, 30 Mac 2010

Malam Itu Milik Kita....

You Are My Last Thought At Night 
Buat teman yang ada pada malam ini...yang baca bloq nie...tq.Semoga tidur kalian selepas ini diulit mimpi yang indah..Begitu juga pada teman yang masih berjaga sesungguhnya malam itu amat indah bila dihayati....
If I Was There Tonight 
Andai ada bulan,pastinya kita akan memandang bulan yang sama
Good Night Graphic #85

Selamat Menempuh Exam Buat Ieda (Adik Bongsuku)

My best wishes are with you 
Selamat Menghadapi peperiksaan untuk IDA ...Buat yang terbaik okey...Semoga tenang menjawab soalan .Jangan stress sangat..tempuhinya dengan tabah , usaha serta tawakal .
Good Luck 
Good Luck

Hari Selasa Yang Indah..

Never Stop SharingHari ini terpaksa cuti sakit lagi..memang sukar untuk bergerak..Mungkin berubahnya usia berubah jua lah kesihatan yang ada..Dah tua rupanya aku ni....
Pepagi lagi aktiviti hari ini terbuka facebook. kebetulan lina kawan lama masa kompleks dulu ada sama..apa lagi chatting lah aktiviti kami...Lina ...Tak sangka Facebook mendekatkan kita kan..Apa yang kita kongsi pastilah hanya kita je yang tau...Sesungguhnya memori silam datang silih  berganti kini...Terkenang saat kita di SMK Kompleks dulu..Tapi kan Na....kenangan antara kita sejak di sekolah rendah lagikan..Yang pasti kini antara kita menyulam satu kehidupan keluarga yang amat indah.Syukur kita kepada Allah kerana memberikan insan tersayang yang tahu menghormati hati kita dan amat menyayangi kita walau seringkali diri teruji dengan rencah hidup ini...Buat zu...aku terlalu sayang padamu zu...walaupun dimana aku berada tak akan aku lupa insan yang banyak di sisiku tika ku susah dan senang dulu.....

Sajak Buat Teman

Tuesday Graphic #4...
Teman
Bicara ini buatmu...
Yang seringkali ada
Biarpun masa sentiasa beralih..
Keadaan sentiasa berubah..
Tapi dirimu tak pernah berubah....
Teman...
Sesekali masa silam kusingkap
Terasa semalam segarnya berlaku
Memori kau dan aku tercipta
Dalam gurau senda kita
Ada jua lagu duka
Kita alunkan bersama
Mengikut tari kehidupan....
Teman...
Memang rencah hidup kita
Pertemuan,perpisahan....
Silih berganti...
Tapi dirimu tetap abadi 
Di sudut hati...
Kerana dirimu insan yang sentiasa ku sayangi........
I sure miss you a lot...