Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 26 Januari 2011

Terima Kasih...I


 
Hari ni terasa lak nak ucapkan terima kasih pada insan-insan yang sentiasa ada di sisi..sama ada insan yang tersayang,kawan-kawan teman sejati ..Insan-insan ini tak pernah sesekali sunyikan diri ..Hadir di saat susah dan senangku..TQ..

Aktiviti Memasak PPKI- Membuat Goreng Pisang

Pagi Khamis yang cerah hari tu ...bangun pagi dah fikir apa yang akan aku buat untuk PPKI 3.Bermula pukul 7.10 hingga pukul 9.00 pagi kelasnya bersambung .Bermula dengan  matapelajaran Kemahiran Manipulatif lepas tu bersambung dengan Pendidikan Seni..Apa lagi strategi baru...KEMAHIRAN MANIPULATIF  + PENDIDIKAN SENI = KEMAHIRAN HIDUP..Hihi...pening kepala orang duk fikir kan...Cikgu Khas mestilah nak kena kretifkan..
Pertama kali dia kelas PPKI 3 nie di ajar masak..Seronok dan teruja sungguh mereka..Tapi permulaan pertama nie aku ajar buat goreng pisang dulu...Sebut pisang goreng nie..memang sedikit sensitif untuk aku...
Aku dan goreng pisang umpama isi dengan kuku...Suka...dan suka sangat dengan pisang goreng...kerana pisang goreng ...kaulah yang merubah segalanya..



Buah pisang ni jangan tak tahu banyak sangat khasiatnya...hihi.Kan dah melalut nie..Apapun tengoklah beberapa gambar yang sempat dirakamkan.

Masa aktiviti ini dijalankan kebetulan datang pegawai-pegawai dari Unit Pendidikan Khas...Senyum sampai ke telinga mendengar pujian daripada mereka...Sempat juga mereka merakam kan gambar dan menikmati juadah goreng pisang hari tu...

.Kedai Usahawan PPKI

Impianku untuk mewujudkan kedai usahawan untuk PPKI Smk Demak Baru kini menjadi nyata..Tak sia-sia aku buat kertas kerja. Ingatkan impian tinggal impian kerana begitu sukar untuk meyakinkan orang bahawa apa yang ingin kita buat tu sebenarnya banyak faedah yang akan diperolehi..Tanggal 24 Jan 2011 bermulalah episod baru program PPKI SMK Demak Baru iaitu beroperasinya Kedai Usahawan PPKI...

Di bawah ini adalah rakaman-rakaman yang menceritakannya.







Ini sahaja yang dapat di gambarkan oleh kami buat masa nie...Bila dah ada kedai ni ramai lak yang teruja...apapun TERIMA KASIH sangat-sangat pada Cikgu Khatijah kerana memberi sokongan sepenuhnya pada kak Ita