Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Khamis, 29 Julai 2010

Ikan Merah Kukus,Ikan Merah Goreng,Ayam Panggang Dan Kueh Bakar

Istimewa menu petang Ahad ari tu,aku masakkan 3 menu untuk keluarga .Bukannya apa ,sempena Ramadan yang bakal tiba ni sengaja untuk memahirkan bakat yang terpendam ni..Seronok melihat kerakusan suami dan anak-anak makan..

Hari Ini...Aku Bahagia Bersamamu....

Pagi yang ceria...ikut jadual sepatutnya aku mengajar Bahasa Melayu kelas PPKI 6.Lepastu pulak terus sambung kelas PPKI 4..Tapi biasanya kelas BM tu aku ajar dia orang pertanian.Bawa mereka ke kebun tengok apa yang perlu dilakukan..Dalam 10 minit buat aktiviti tu hujan mula turun asalnya renyai-renyai akhirnya lebat jugak..Rancanganpun bertukar..Akhirnya aku suruh Naamah bancuhkan ait teh,beli kuih-muih di kantin dan beli 12 bungkus nasi lemak.Aku katakan pada murid-murid pagi ni aku nak jamukan dia orang..Aku nak ucap terima kasih kerana mereka menjadi anak-anak muridku yang sentiasa menyejukkan hati aku..Apalagi berjamulah kami pagi ni...
Hanya air teh ,kuih dan nasi lemak tapi cukup membuatkan mereka tersenyum..
PPKI 6
Pukul 8.20 pagi aku masuk pulak kelas PPKI 4.Sama jugak sepatutnya kelas Bahasa Melayu..Aku beli sebiji kek dengan Kak Dayang,asalnya nak bagi kat  orang lain..Bila masuk kelas ,aku tanya murid-murid siapa nak kek  yang aku bawa ni...Semua angkat tangan..Aku ambil keputusan memang rezeki dia orang..Apa lagi mulalah projek aku dengan murid-murid PPKI4..Gambar di bawah bukti segalanya.
Lepas  PPKI 4 kelas seterusnya PPKI 2 .Hari ini ada pulak mood dia orang nak belajar..Tapi kena bagi ganjaran iaitu ambil gambar dia orang..Ini yang paling dia orang suka.Yang pasti tukang ambill gambar di kalangan dia orang jugak.
Kalian membahagiakan diri cikgu...kerana tanpa kalian tiada cikgu...

Biarpun Berganti ...Tidak Sama Yang Pergi

Hari pertama kehilangannya ...hati amat sayu mengenangkan banyak jasa-jasanya padaku selama ini..Sesungguhnya 4 tahun bersamanya menjadikan ia seperti teman baikku yang amat akrab dan tidak boleh dipisahkan..Asalnya kesedihan ku ini dapat kuatasi tapi kenakalan suami yang sengaja ingin melihat airmataku gugur kerana kehilangannya akhirnya kutewas jua.Sepanjang ke balai polis airmata ku mengalir laju..Aku kesal kerana aku tuan yang tidak pandai menghargai jasanya selama ini.Kerana dialah aku celik dari kegelapan kemajuan sains dan teknologi..Aku rasanya semacam laptop itu mempunyai perasaan sayangnya padaku tetapi sayangnya itu tidak kuhargainya sehinggalah bila dia pergi selama-lamanya dari diri ini..baru kusedari betapa berharganya dia padaku..Dia banyak menyimpan kenanganku,memoriku serta segala perkara semua ada padanya..Dijaganya begitu rapi..Kini kau tak mungkin kembali....Balik dari balai polis ,suami telah membeli laptop baru buatku walaupun namanya sama tetapi pastinya aku terasa kejanggalannya..Benarlah kata orang "bila dia tiada baru kita tau nilainya..."
Dia hadir disaat aku memerlukan...semoga dirimu akan kekal bersamaku sampai bila-bila...