Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Jumaat, 4 Februari 2011

Bila Jari Jemari menulis..

Friday Graphic #29 
Hari Jumaat yang indah..Suasana hari ini begitu mendung sesekali hujan renyai-renyai datang seketika menyapa alam dan makhluk di muka bumi ini.Tika jari jemari ini kutulis ada sinar mentari menjamah kulit.Terasa kehangantannya..Sesungguhnya hari Jumaat selalu membuatkan aku tersentuh hati .Entah kenapa jiwa dan perasaan pasti di kg halaman tercinta...Istimewanya hari Jumaat hanya ada di situ..
Rain Makes Everything Beautiful


Cuti sempena tahun baru cina ini , aku benar-benar menggunakan masa dengan berehat-dan berehat tanpa membuat sebarang kerja.Mungkin faktor diriku yang berbadan dua ini mudah membuatkan ku terasa begitu penat.Lama sudah tidak menikmati tidur di waktu siang.Tapi cuti ini membuatkan aku tidur...dan tidur..Bila mata terpenjam akan hadirnya mimpi tapi mimpi yang entah tak dapat kuingati...

Dreaming of you 
Sentiasa yang kuharapkan dalam mimpi biarlah mimpi itu indah...Mimpi bertemu dengan insan-insan yang aku sayangi dan rindui..Biarlah kini antara aku dan mereka terpisah jasad tapi sentiasa dekat kerana ditemani mimpi dengan kalian yang aku rindui..
Missing You 
Bila rindu itu datang ,mata ini tak lepas memerhatikan indahnya langit ciptaan Ilahi.
Whenever you miss someone... 
Apabila malam, bulan menjadi santapan mata,mengharapkan tika dan saat itu yang  kita sayangi turut sama melihat cahaya yang bersinar dari sinaran bulan..
Hai..entahlah terkadang hati meronta untuk kembali ke sana.Terkadang best jugak bila berjauhan tak terbeban dengan masalah orang..Apapun rindu mengamit pada kalian di sana..

Kenangan Yang Sempat Terakam

Family 
 Berposing sementara menunggu ayah dia orang membayar bil.Gelagat dia orang sentiasa mencuit hati.

 Kat Kedai jam
 Makan kat Keluang Station setelah penat bershoping
 Tersenyum nie bukan apa,suami tersayang belikan jam baru untukku...
 Menjamu selera di Pizza Hut
 Seronok tengok Aimy makan roti dengan sup.
 Alya dan Alif
Antara menu yang sempat terakam...
Yang penting masa bersama kalian adalah masa yang teramat bernilai...

Papan Kenyataan Pengurusan Disiplin dan Kaunter Sistem Merit Demerit

Pink Flowers
Papan kenyataan untuk Pengurusan Disiplin SMK Demak Baru aku mengambil masa lebih kurang 2 jam untuk menyiapkannya termasuklah mencari bahan untuk dipamerkan. Memandangkan mengikut 5S yang telah ditetapkan.Pengurusan HEM bertemakan warna pink..Jadi papanku jua ini terpaksalah romantik sikit.


Di bawah ini pulak kaunter untuk pengurusan disiplin.Sehari suntuk juga menyiapkan segala keperluan daripada kecerian kaunter hinggalah pengemaskinian fail .Semuanya bermula dengan kosong.Perbelanjaan semuanya sendirian berhad pulak tu.Beginilah nasib setiausaha..Sememangnya hari Isnin,Selasa dan Rabu bagiku tiada cuti seperti guru-guru yang lain.
Kaunter betul-betul mengadap bilik pengetua.
Puas hati sangat-sangat kerana segala yang terakam ini kerja yang kulakukan seorang..Walau bagaimanapun aku rela untukmu DEMAK BARU...

PPKI 8 Berwajah Baru

seharian aku menyiapkan kerja -kerja menghias kelas PPKI 8.bermula pukul 7.30 pagi rehat jap untuk solat zohor lepas tu bersambung balik hinggalah pukul 5.00 petang.Penatnya hanya tuhan je yang tahu..Tapi berbaloi jugak kerana Tuan Pengetua menjadi orang pertama yang tengok hasil kerja aku nie..Gambar kat atas adalah hiasan di belakan kelas..
Gambar ni pulak antara suasana dalam kelas dia orang.
Sudut Sejarah dan Geografi
Sudut Bahasa Inggeris dan Agama Islam
Sudut Umum
Gambaran dari meja guru dan sudut kanan dalam kelas PPKI 8

Sudut Sains dan Motivasi
Sudut IT dan Bahasa Melayu.
Akhirnya impian aku nak jadikan kelas PPKI 8 berlatar belakangkan tema merah ,hitam dan putih menjadi kenyataan..Bayangkan semua yang di atas itu disiapkan dalam masa sehari..letihnya tak tercerita dan kos yang aku habispun boleh tahan jugak ..tapi tak apelah demi anak-anak murid PPKI..