Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Jumaat, 4 Februari 2011

Bila Jari Jemari menulis..

Friday Graphic #29 
Hari Jumaat yang indah..Suasana hari ini begitu mendung sesekali hujan renyai-renyai datang seketika menyapa alam dan makhluk di muka bumi ini.Tika jari jemari ini kutulis ada sinar mentari menjamah kulit.Terasa kehangantannya..Sesungguhnya hari Jumaat selalu membuatkan aku tersentuh hati .Entah kenapa jiwa dan perasaan pasti di kg halaman tercinta...Istimewanya hari Jumaat hanya ada di situ..
Rain Makes Everything Beautiful


Cuti sempena tahun baru cina ini , aku benar-benar menggunakan masa dengan berehat-dan berehat tanpa membuat sebarang kerja.Mungkin faktor diriku yang berbadan dua ini mudah membuatkan ku terasa begitu penat.Lama sudah tidak menikmati tidur di waktu siang.Tapi cuti ini membuatkan aku tidur...dan tidur..Bila mata terpenjam akan hadirnya mimpi tapi mimpi yang entah tak dapat kuingati...

Dreaming of you 
Sentiasa yang kuharapkan dalam mimpi biarlah mimpi itu indah...Mimpi bertemu dengan insan-insan yang aku sayangi dan rindui..Biarlah kini antara aku dan mereka terpisah jasad tapi sentiasa dekat kerana ditemani mimpi dengan kalian yang aku rindui..
Missing You 
Bila rindu itu datang ,mata ini tak lepas memerhatikan indahnya langit ciptaan Ilahi.
Whenever you miss someone... 
Apabila malam, bulan menjadi santapan mata,mengharapkan tika dan saat itu yang  kita sayangi turut sama melihat cahaya yang bersinar dari sinaran bulan..
Hai..entahlah terkadang hati meronta untuk kembali ke sana.Terkadang best jugak bila berjauhan tak terbeban dengan masalah orang..Apapun rindu mengamit pada kalian di sana..

3 ulasan:

  1. Keringkah danau andai 4 jam kemarau melanda?

    BalasPadam
  2. Rindu bukan di undang...
    Sayang bukan paksaan....
    Cinta bukan mainan...
    Benci adakala datang dan menghilang...
    Namun hanya hati yg mengetahui segalanya...
    Setulus kasih dan seikhlas sayang menjawab segala yg terbuku di kalbu...

    BalasPadam
  3. Salahkah andai inginkan perubahan.

    BalasPadam

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!

Copyright© All http://kenangansilam-ita.blogspot.com