Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Khamis, 29 November 2012

Termenterinya Mahligai kita


Sebagaimana yang telah dirancang,tanggal 11 September 1998,berlangsungnya majlis akad nikah antara aku dengannya.Majlis ini hanya disempurnakan diteratak burukku sahaja,namun kemeriahan tetap terasa dengan kehadiran saudara mara yang meraikan hari bersejarah ku ini.
Hati ini benar-benar terasa lapang dan bahagia .Hingga kini masih jelas terbayang majlis akad ku yang penuh kelucuan.Sempat jua dia buat lawak sewaktu akad nikah itu
Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancarnya.Bimbang juga tika itu berlaku perkara yang tidak diingini terjadi.
Jauh disudut hati berdoa agar nanti rumahtangga yang dibina aman dan damai.
Keesokkannya 12 September majlis persandingan ku dengannya .Tarikh itu juga tarikh aku dilahirkan.Ini bermakna hadiah hari lahirku adalah seorang suami yang akan hidup bersamaku disaat suka dan duka.
Betapa gembiranya aku tika itu..dalam hati tidak putus mengucapkan syukur di atas jodohku ini.
Setiap manusia itu tidak pernah tahu perjalanan sesuatu takdir,begitu juga aku,Walaupun aku tidak tahu pengakhiran ikatan ini,namun kesyukuran kupanjatkan jua pada Rabbul Izzati.
Majlis berlangsung dengan meriah sekali.Aku dan dia memakai baju songket berwarna pink terang.Lucunya waktu itu aku sendiri sahaja yang menghias diriku sendiri.Amat berbeza jika dibandingkan dengan majlis perkahwinan adikku baru-baru ini.Semuanya terhias indah.Aku pula hanya pelamin alah kadar sahaja. Kerusi pelaminpun pinjam dari rumah jiran.
Apa yang buat aku puas hati waktu tu,majlis perkahwinan ku tidak menyusahkan sesiapa.Semuanya aku uruskan perbelanjaannya.Nak buat macam mana kan keluarga bukannya senang  sangat.
Alhamdulillah ,majlis perkahwinan kami terhindar daripada perkara-perkara yang dilarang oleh Islam.Walaupun tidak diadakan secara besar-besaran,tetapi kemeriahannya tetap menyerlah dengan kehadiran saudara mara,tetamu dan sahabat yang tidak putus-putus datang hingga ke malamnya.
Begitu juga majlis menyambut menantu dirumahnya walaupun kecil tapi tetap juga meriahnya. Berdebar juga waktu itu,bimbang adakah diri ini dapat berada dikalangan keluarga   suami.
Aku pula tersipu malu apabila diperkenalkan dengan saudara maranya,Maklumlah,aku ini bukanlah terlalu istimewa dan tiada apa yang hendak dibanggakan.Hendak dikira rupa ,cuma seadanya jelah.Cuma hati ini sentiasa berazam untuk menjadi seorang isteri yang disayangi suami.Selalu menjadi rindu akan masak-masakanku.gurauanku,belaian mesra dariku.Juga seorang menantu yang disayangi oleh mertua serta adik-adik ipar.