Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Selasa, 21 Januari 2014

Menu makan malam semalam

Ni lauk semalam punya citer...bila hari hari bekerja inilah menunya...senang dan cepat di masak...bila makan teringat kat Alif ...hulu..
Jantung pisang 

 
Sayur kailan campur kubis dan lobak dikukus dan diram sos tiram...
Sup murah je s.up kaki ayam ubi kentang...
Menu utama hidangan atas meja setiap hari...Budu
 Sotong panggang
Buah betik dan kiwi..alhamdulillah....kenyang perut suami dan anak- anak...


Kolaj PPKI 3

Hasil kolaj PPKI 3...cantik tak cantik tak penting yang penting dia buat sendiri...







Bersama murid baru

Sebahagian murid baru  PPKI SMK Demak Baru....



Tulis buku rekod

Mencuri masa menyiapkan buku rekod mengajar sementara anak- anak murid sibuk membuat aktiviti jualan...minggu ni buku rekod kena di hantar tapi banyak juga yang belum siap ni..

Terasa sungguh sekarang ni kemalasan nak menulis buku rekod...cam ne nak buat ni...cam ne nak buat ni...tak,acam dulu - dulu rajin je..sempat lagi letak macam- macam kata- kata azimat...
Semoga sifat ini tidak berterusan lah hendaknya..ingat ya periuk nasi kita kat sini...jadi ubah lah perangai tu ita ya...
Insyaallah ....

main P etanque aktiviti PJK hari ini...

Mulakan pagi p& p dengan aktiviti petanque dulu.....sihat lah cikgu selepas ni. :) 












Sarapan pagi biskut cicah air milo..

Sebelum memulakan PJK hari ni...sempatlah mengalaskan perut dengan biskut cicah dengan air milo..cukuplah buat perut tak lapar...alhamdulillah dikurniakan kesihatan diri ,suami dan anak-2 ...
Mulakan hari ini dengan senyuman...supaya dapat pikat hati anak2 murid....hai hihi.

Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998