PELAN STRATEGIK KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
NKRA
|
Peluasan
Akses Kepada Pendidikan Berkualiti dan Berkemampuan
|
JADUAL 1
|
Sub-NKRA
|
Prasekolah / Literasi dan Numerasi /
Sekolah Berprestasi Tinggi / Tawaran Baru
|
JPS/SJK-PS/01
|
Bidang Keutamaan PPPM
|
Kualiti Sekolah
|
|
KPI Pengarah/PPD/Sekolah
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
|
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
|
Bidang / Unit
|
PPKI /Kurikulum
|
TERAS
STRATEGIK
|
ISU-ISU
STRATEGIK
|
STRATEGI
|
PELAN TINDAKAN
|
KPI
|
SASARAN TOV
|
||||
2016
|
2017
|
2018
|
2019
|
2020
|
|||||
(Berdasarkan
4 teras strategik)
|
(Huraian
isu/masalah tentang BK atau fungsi organisasi)
|
(Berdasarkan
25à101inisiatif atau pelan tindakan di
JPN/PPD/Sekolah)
|
(Pernyataan
indikator yang boleh diukur)
|
||||||
Mengikut Pembelajaran Murid
|
1.Peratus
murid yang menguasai 3M hanya 30%
2.Penguasaan
murid BL masih lemah dalam mentafsir gambarajah timbul.
3.Pelaksanaan
e-RPI masih belum konsisten.
4.
Kurangnya amalan nilai murni dalam kalangan murid.
5.Prestasi
murid dalam bidang akademik kurang memberangsangkan.
|
Meningkatkan kemahiran 3M
melalui kerjasama antara guru dan ibu bapa
Memberi pendedahan gambar
rajah timbul secara berterusan.
Melakasanakan e-RPI dengan berkesan
melalui perkongsian kemahiran dan pengalaman dalam kalangan guru.
Mencemerlangkan sahsiah
murid.
Mengurangkan bilangan murid
PPKI yang gagal dalam peperiksaan yang disediakan.
|
1.Meningkatkan penguasaan
kemahiran berbahasa.
2.Memastikan murid PPKI
boleh menguasai kemahiran asas seperti Pengurusan Diri,Pendidikan Asas
Vokasional dan Kemahiran Berdikari.
Meningkatkan penggunaan
gambar rajah timbul .
Meningkatkan kemahiran guru
dalam perlaksanaan e-RPI.
Membimbing dan mendidik
murid melalui program seperti :
a)Bacaan Yaasin/Program
Pendidikan Moral.
b)Tadaruss Al-Quran/Ihya
Ramadan
c) Kem Ibadah /Pend.Moral
1.Ujian Diagnostik
2.Pentaksiran 2 kali setahun
3.Penyemakan buku.
|
Bilangan murid yang
menguasai 3M dalam semua mata pelajaran
65% murid boleh menguasai
beberapa kemahiran tersebut.
Bilangan murid yang boleh
membuat rajah timbul.
Meningkatkan peratusan
pengisian e-RPI
Penurunan sekurang-kurangnya
0.2% dalam salahlaku murid berdasarkan
Peratus murid lulus.
Bilangan murid yang gagal
semua subjek.
|
5
70%
0
90%
2%
40%
4
|
8
75%
1
92%
1.8%
50%
5
|
11
80%
2
94%
1.6%
60%
6
|
14
85%
3
96%
1.4%
70%
7
|
17
90%
4
98%
1.2%
80%
8
|
4.Pemilihan murid inklusif
(BP)
|
Bilangan murid yang layak
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
2. Guru dan pemimpin sekolah
|
1.Pengurusan fail murid masih belum menepati
SOP.
2.Memantapkan pengetahuan guru dalam bidang
profesionalisme guru Pendidikan Khas .
|
Memantapkan sistem pengurusan fail
Memantapkan profesionalisme dalam kalangan
Guru PPKI dan PPM
|
1.Pengurusan fail mengikut SOP
2.Memanfaatkan penggunaan ict bagi
meningkatkan kualiti pengurusan fail.
1.Perlaksanaan peningkatan profesionalisme
dalam kalangan guru dan PPM seperti :
a)Kursus atau bengkel
b)Kursus refreshment bagi pembinaan RPI ,task
analisis modul PdP.
c) Lawatan
Penanda Aras
|
Peratus guru dan PPM yang
memahami pengurusan fail.
1.Guru PPKI dan PPM dapat diberikan kursus
2.Lawatan ke program PPKI yang “establish”,PDK
dapat dilaksanakan.
|
70%
80%
80%
|
75%
85%
85%
|
80%
90%
90%
|
85%
95%
95%
|
90%
100%
100%
|
PELAN TAKTIKAL KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
NKRA
|
Peluasan
Akses Kepada Pendidikan Berkualiti dan Berkemampuan
|
JADUAL 2
|
Sub-NKRA
|
Literasi dan Numerasi (LINUS)
|
JPS/SJK-PS/02
|
Bidang Keutamaan PPPM
|
Kurikulum dan Pentaksiran
|
|
KPI
Pengarah/PPD/Sek
|
Sekolah
|
|
Sekolah
|
SMK KAMPONG JAWA, KLANG
|
|
Bidang/Unit
|
PPKI /Kurikulum
|
|
Strategi
|
|
|
Pelan Tindakan
|
a) Bacaan Yasin/Program Pendidikan Moral
b) Tadarus Al-Quran/Ihya Ramadhan
c) Kem Ibadah/Pend.Moral
|
Bil
|
Program/Projek
|
Objektif
|
Tanggungjawab
|
Tarikh/Tempoh
|
Kos/Sumber
|
KPI
|
TOV
|
Sasaran
|
Pelan Kontigensi /
Pengurusan Risiko
|
1
|
Minggu Bahasa Melayu
|
1.Meningkatkan pencapaian prestasi dalam pertandingan
kokurikulum,akademik dari segi kuantiti dan kualiti.
|
Guru Bahasa Melayu
Guru Kelas
|
Februari
|
RM 350/PCG
|
100% murid mengambil bahagian dalam program yang
dianjurkan.
|
85% murid mengambil bahagian
|
Semua murid PPKI
|
Peranan guru mata pelajaran
Bahasa Melayu
|
2
|
English Week
|
1.Meningkatkan penguasaan kemahiran membaca, menulis
|
Guru Bahasa Inggeris
Guru Kelas
|
Minggu kedua Mac 2017
|
RM 350/PCG
|
Peratus murid mengambil bahagian dalam aktiviti
yang dianjurkan
|
75%
|
Semua murid PPKI (BP/BL)
|
Peranan
guru mata pelajaran Bahasa Inggeris
|
3
|
Minggu Matematik
|
1 Meningkatkan penguasaan asas kemahiran mengira
|
Guru Matematik
Guru Kelas
|
Julai 2017
|
RM 350/PCG
|
Peratus murid yang mengambil bahagian dalam aktiviti yang dianjurkan
|
65%
|
Semua murid PPKI (BP/BL)
|
Peranan guru mata pelajaran
Matematik
|
4
|
Program Nilam
|
1.Meningkatkan kemahiran membaca dan menaakul
2. Meningkatkan kemahiran bercerita di kalangan murid.
|
Guru Pusat Sumber
Guru Bahasa Melayu
|
Jan-Okt
|
RM 200/PCG
|
Peratus murid yang terlibat dalam program yang dijalankan
|
80%
|
Semua murid PPKI (BP/BL)
|
Peranan guru pusat sumber dan guru
bahasa
|
5
|
Program Celik gambar rajah Timbul
|
1.Memberikan pengetahuan dan pemahaman gambarajah timbul.
2.Memberikan pendedahan mentafsir
gambarajah timbul
|
Guru Bermasalah Penglihatan.
PPM
|
Jan-Oktober
|
RM 400/PCG
|
Bilangan murid yang menguasai rajah timbul
|
2
|
Semua murid Bermasalah Penglihatan (buta)
|
Peranan guru BL
|
6
|
Rancangan Pendidikan Individu (RPI)
|
Mengembangkan bakat dan kebolehan murid dalam sesuatu bidang.
|
Ketua Panitia
Semua guru PPKI
PPM
|
Jan-Mac
April-Julai
Ogos –Nov
|
Tidak Berkenaan
|
50% objektif tercapai
|
Penglibatan
murid 70%
|
Semua murid PPKI ( Bermasalah Pembelajaran /Bermasalah Penglihatan)
|
Penyelaras RPI dan Peranan guru mata
pelajaran
|
7.
|
Bacaan Yassin/Program Kerohanian
|
1.Mendidik keimanan dan sayangkan
al-Quran kepada murid-murid Islam.
2.Menanam nilai –nilai murni dan budi pekerti serta tingkah laku baik kepada
murid-murid bukan Islam.
|
Semua guru PPKI/ PPM yang beragama
Islam
Semua guru PPKI/ PPM yang bukan beragama
Islam
|
Jan-Oktober
|
Tidak Berkenaan
|
Peratus murid yang celik al-Quran
Peratus murid yang tahu mengamalkan nilai-nilai murni
|
75% murid dapat membaca surah Yaasin
70% murid dapat mengamalkan nilai-nilai murni.
|
Semua murid PPKI yang beragama
Islam( Bermasalah Pembelajaran /Bermasalah Penglihatan)
Semua murid PPKI yang bukan beragama Islam( Bermasalah Pembelajaran
/Bermasalah Penglihatan)
|
Peranan guru mata pelajaran
Pendidikan Islam
Peranan guru mata pelajaran
Pendidikan Moral
|
8.
|
Ujian Diagnostik
|
Mengukur aras kebolehan murid dalam 3 M
|
Semua guru subjek (Bahasa Melayu,Bahasa Inggeris,Matematik)
|
Minggu Pertama Januari
|
Tidak Berkenaan
|
Semua murid baru PPKI (BP) menjawab ketiga-tiga set soalan
|
100% murid
|
Semua murid baru PPKI (BP)
|
Peranan Guru mata pelajaran bahasa
dan matematik
|
9.
|
Ihya Ramadhan
|
1.Membudayakan penghayatan dalam ibadat berpuasa di bulan Ramadhan.
2.Menyuburkan budaya membaca Al-Quran di kalangan murid.
|
Ketua Panitia
Semua guru mata pelajaran Pendidikan Islam
|
Sepanjang bulan Ramadhan
|
RM 300/PCG
|
100% murid Islam terlibat dalam program
|
70% murid terlibat dalam program
yang dijalankan.
|
Semua murid Islam (BP/BL)
|
Peranan Guru Mata Pelajaran
Pendidikan Islam
|
10.
|
Penyemakan Buku Latihan
|
1.Semua hasil kerja murid disemak oleh guru.
2.Pihak pentadbir memantau semakan hasil kerja murid sekurang-kurangnya 2
kali setahun.
|
Semua guru subjek teras
Guru Penolong Kanan
Penyelaras
Ketua Panitia
|
2 kali setahun
2 kali setahun
|
Tiada berkaitan
Tidak berkaitan
|
Peratus buku disemak
|
98% buku disemak
|
Semua murid
(BP/BL)
|
Peranan Semua guru
|
11.
|
Kem Ibadat /Program Moral
|
1.Memberi pengisian jasmani dan rohani kepada murid
2.Memupuk nilai-nilai murni dalam kalangan murid.
|
Semua guru PPKI dan PPM
|
Minggu Ke-4 Julai 2017
|
RM 350
|
Peratus murid mengambil bahagian dalam aktiviti yang dianjurkan
|
70%
|
Semua murid
(BP/BL)
|
Guru mata pelajaran Pendidikan Islam
& Pendidikan Moral
|
12.
|
Pemilihan Murid inklusif
|
Pemilihan murid berdasarkan kelayakan akademik dan tingkah laku
|
Guru Inklusif
Penolong Kanan PPKI
|
Awal Jan
|
Tiada berkaitan
|
Bilangan murid yang layak
|
2 orang
|
Murid PPKI (BP) yang layak.
|
Peranan Setiausaha inklusif dan guru
inklusif
|
13
|
Peperiksaan Dalaman
|
Mengukur tahap kognitif murid
|
Semua guru subjek /guru resos
AJK Peperiksaan Dalaman
Ketua Panitia
|
Mei
Oktober( BP)
Mac
Mei
Julai
Oktober (BL)
|
Tiada berkaitan
|
75% murid lulus dalam semua subjek yang dijalankan (BP).
40% murid lulus dalam semua subjek yang dijalankan (Inklusif)
|
65% murid lulus dalam peperiksaan
akhir tahun (BP)
30% murid lulus dalam peperiksaan
akhir tahun (Inklusif)
|
Semua murid PPKI (BP dan inklusif)
|
Peranan Setiausaha peperiksaan
dalaman
|
14
|
Pengurusan fail mengikut SOP
|
Membudayakan pengurusan fail mengikut SOP secara berterusan.
|
Semua guru PPKI
PPM
|
Sepanjang tahun
|
RM 200
|
Maklumat atau info dalam fail bersistem
|
70% fail lengkap
|
100% fail lengkap
|
Peranan PK , GKMP dan ketua panitia
|
15.
|
Pencerapan
|
1.Membantu guru membina dan melaksanakan PdP yang efektif ,efisyen dan
pragmatik.
2.Menjana perkongsian pintar melalui perbincangan dan teguran semasa
penyediaan dan pencerapan proses PdP.
|
Penolong Kanan PPKI
Ketua Panitia Pendidikan Khas
Guru PPKI
|
2 kali setahun
(Mei/September)
2 kali setahun
(Mei/September
|
Tiada berkaitan
Tiada berkaitan
|
Peratus guru yang dicerap
Peratus guru yang dicerap
|
100% guru dicerap dalam tempoh yang
ditetapkan
100% guru dicerap dalam tempoh yang
ditetapkan
|
Semua guru PPKI
Semua guru PPKI
|
Peranan Penyelaras KP
Peranan Penyelaras KP
|
16.
|
Program Profesionalisme Guru Dan PPM
|
Memantapkan profesionalisme dalam kalangan guru/PPM PPKI
|
Semua guru PPKI
Semua PPM
|
Jan-Oktober
(3 kali setahun )
|
RM 500
|
Peratus guru yang mengikuti kursus
|
80% kehadiran
|
Semua guru dan PPM PPKI
|
Peranan Setiausaha ladap
|
17.
|
Lawatan Penanda Aras
|
Memantapkan pengetahuan dan
kemahiran guru dan PPM dalam bidang profesionalisme guru Pendidikan Khas
|
Setiausaha Lawatan
AJK Lawatan
Guru
|
Mac – oktober
|
RM 2000
|
Bilangan yang mengikuti lawatan
penanda aras
|
90 % penglibatan.
|
Semua guru dan PPM PPKI
Ibu bapa
Pengurusan Sekolah
|
Peranan Setiausaha lawatan
|
18
|
Minggu Pendidikan Khas
|
1.Mempromosikan serta mendedahkan PPKI kepada semua warga sekolah
2. Memberi peluang kepada
murid-murid PPKI menunjukkan kebolehan mereka dalam semua bidang.
3.Memantapkan keyakinan murid PPKI agar mereka dapat menyesuaikan diri
untuk berkomunikasi dan boleh bersosial .
|
Semua guru PPKI
Semua PPM
|
Bulan Ogos
|
RM 1000
|
50 % murid terlibat dalam minggu pendidikan khas
|
40% penglibatan
|
Semua murid PPKI(BL / BP)
|
Peranan PK , GKMP dan ketua panitia
|
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Minggu Bahasa
|
|
Objektif
|
Meningkatkan pencapaian prestasi dalam
pertandingan kurikulum,akademik dari segi kualiti dan kuantiti.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Februari 2017
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Guru Bahasa Melayu
Guru Kelas
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet
menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli
jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
English Week
|
|
Objektif
|
1.Meningkatkan tahap penguasaan Bahasa
Inggeris di kalangan murid.
2.Murid boleh bertutur dan memberi
tindak balas dalam Bahasa Inggeris yang asas.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Minggu kedua bulan Mac 2017
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Guru Bahasa Inggeris
Guru Kelas
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet
menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli
jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Minggu Matematik
|
|
Objektif
|
Meningkatkan kemahiran asas pengiraan
dalam kalangan murid.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Julai 2017
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah
Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Guru Matematik
Guru Kelas
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet
menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli
jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Program Nilam
|
|
Objektif
|
1.Meningkatkan kemahiran membaca dan menaakul
2. Meningkatkan kemahiran bercerita di kalangan
murid.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Jan hingga Oktober 2017
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Guru Pusat Sumber
Guru Bahasa Melayu
Guru Kelas
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet
menggunakan PCG sekolah :RM200)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli
jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Program Celik Gambarajah Timbul
|
|
Objektif
|
1.Memberikan pengetahuan dan pemahaman
gambar rajah timbul.
2. Memberikan pendedahan mentafsir
gambar rajah timbul
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Jan-Oktober 2017
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Penglihatan –Buta )
|
|
Tanggungjawab
|
Guru –guru Bermasalah Penglihatan
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet
menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli
jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Penulisan e-RPI
|
|
Objektif
|
Mengembangkan bakat dan kebolehan murid dalam
sesuatu bidang.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Januari-Mac
April-Julai
Ogos -Nov
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Ketua Panitia
Semua guru PPKI
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Mesyuarat penubuhan Ahli
jawatankuasa.
2.Mengenal pasti murid-murid
3.Perlaksanaan
4.Mesyuarat Post mortem.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Program Lenturan Rohani /Program Kerohanian
|
|
Objektif
|
1.Mendidik keimanan dan sayangkan
al-Quran kepada murid-murid Islam.
2.Menanam nilai –nilai murni dan pekerti kepada murid-murid bukan Islam.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Januari-Oktober
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Semua guru PPKI/ PPM yang beragama
Islam
Semua guru PPKI/ PPM yang bukan beragama
Islam
|
|
Proses Kerja
|
1.Setiap hari Jumaat masa pertama
2.Murid-murid Islam di Pusat Sumber
bersama guru-guru Islam dan PPM
3.Murid-murid bukan Islam bersama guru
bukan Islam dan guru bertugas.
4.Aktiviti yang diadakan antaranya :
a)Amali Solat
b)Bacaan Yassin
c)Tazkirah
d)Ceramah dan aktiviti.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Ujian Diagnostik
|
|
Objektif
|
Mengukur aras kebolehan murid dalam 3 M
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Awal Januari 2107
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid baru PPKI (Bermasalah
Pembelajaran)
|
|
Tanggungjawab
|
Guru subjek Bahasa Melayu,Matematik dan Bahasa
Inggeris
Ketua Panitia
|
|
Proses Kerja
|
1.Penggubalan kertas soalan
2.Penyemakan kertas soalan
3.Pengesahan kertas soalan
4.Pelaksanaan
5.Pengagihan murid mengikut kelas
berdasarkan keputusan ujian diagnostik.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Ihya Ramadhan
|
|
Objektif
|
1.Membudayakan penghayatan dalam ibadat berpuasa di bulan Ramdhan.
2.Menyuburkan budaya membaca Al-Quran di kalangan murid.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Sepanjang bulan Ramadhan
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid Islam PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah
Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Semua guru PPKI/ PPM yang beragama
Islam
Ketua Panitia Pendidikan Islam
|
|
Proses Kerja
|
1.Penyediaan kertas kerja
2.Mendapatkan kelulusan daripada
pentadbiran sekolah
3.Mesyuarat penubuhan AJK program
4.Pelaksanaan program
5.Mesyuarat post-mortem
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Penyemakan buku
latihan
|
|
Objektif
|
Semua hasil kerja murid disemak oleh guru
Pihak pentadbir memantau semakan hasil kerja murid
sekurang-kurangnya 2 kali setahun
|
|
Tarikh/Tempoh
|
2 kali setahun
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran)
|
|
Tanggungjawab
|
Guru Panitia
Penolong kanan PPKI
|
|
Proses Kerja
|
1.Menyediakan jadual pemantauan.
2.Mengumpulkan buku latihan murid
3.Pengesahan pemantauan oleh petadbir
4.Mengadakan perbincangan dengan guru
mata pelajaran.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Kem Ibadat /Program Moral
|
|
Objektif
|
1.Memberi pengisian Jasmani dan Rohani kepada murid
2.Memupuk nilai-nilai murni dalam kalangan murid.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Minggu ke-4 /Julai 2017
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran/ Bermasalah Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Semua guru PPKI
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet
menggunakan PCG sekolah :RM 400
2.Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbiran sekolah
3.Mesyuarat penubuhan AJK
4.Pelaksanaan
5.Mesyuarat post-mortem
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Pemilihan Murid Inklusif
|
|
Objektif
|
Pemilihan murid berdasarkan kelayakan akademik dan
tingkahlaku (BP)
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Awal Januari
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran) yang layak
|
|
Tanggungjawab
|
Guru Subjek
Penolong kanan PPKI
Guru Inklusif
Pentadbir
Ibu bapa
|
|
Proses Kerja
|
1. Kenal pasti murid yang layak
diinklusifkan .
2. Perbincangan dan persetujuan ibu
bapa
3. Mesyuarat guru Pendidikan Khas
dengan Penolong Kanan PPKI
4. Penolong Kanan PPKI mengadakan
perbincangan bersama pihak pengurusan sekolah bagi penempatan murid ke kelas
aliran perdana.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI
SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Peperiksaan Dalaman
|
|
Objektif
|
Mengukur tahap kognitif murid
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Mei-Oktober (Bermasalah Pembelajaran )
Mac,Mei,Julai,Oktober ( Bermasalah Penglihatan)
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI BP/Inklusif
|
|
Tanggungjawab
|
Semua guru Subjek /guru resos
Ketua Panitia (BP)
AJK Peperiksaan dalaman inklusif
|
|
Proses Kerja
|
Bermasalah Pembelajaran
1.Penggubalan kertas soalan
2.Penyemakan kertas soalan
3.Pengesahan kertas soalan
4.Pelaksanaan
5.Pemarkahan.
Inklusif
1.Mendapatkan set soalan daripada guru
subjek
2.Pelaksanaan
3.Menghantar skrip jawapan kepada guru
subjek untuk ditanda
4. Pemarkahan.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Program Profesionalisme Guru dan PPM
|
|
Objektif
|
Memantapkan profesionalisme dalam kalangan guru dan
PPM PPKI
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Jan-Oktober (3 kali setahun)
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua guru PPKI/PPM
|
|
Tanggungjawab
|
Guru PPKI
PPM
Penolong kanan PPKI
|
|
Proses Kerja
|
1.Mesyuarat bersama Penolong Kanan
Pendidikan Khas dan semua guru /PPM
2.Menentukan kursus-kursus yang sesuai
mengikut bidang masing-masing
3.Membuat kertas kerja (jumlah bajet
menggunakan PCG sekolah RM500)
4.Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbiran sekolah
5.Pelaksanaan
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Pengurusan fail mengikut SOP
|
|
Objektif
|
Membudayakan pengurusan fail mengikut SOP secara
berterusan.
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Sepanjang tahun 2017
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Semua murid PPKI (Bermasalah
Pembelajaran/ Bermasalah Penglihatan)
|
|
Tanggungjawab
|
Semua guru PPKI
PPM
|
|
Proses Kerja
|
1.Membuat kertas kerja
2.Mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan
fail
3.Pelaksanaan:
a)Mengenal pasti fail kurikulum yang
terlibat
b).Mengenal pasti fail untuk
label,tajuk dan sub tajuk dalam setiap fail.
c).Data yang perlu diisi dan ada dalam
setiap fail.
d).Pengisian data ke dalam fail
mengikut ketetapan.
e).Penyimpanan fail di tempat yang
selamat.
4.Pemantauan dan audit fail dari masa
ke semasa daripada pihak pengurusan.
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Lawatan Penanda Aras
|
|
Objektif
|
Memantapkan pengetahuan guru
dalam bidang profesionalisme guru Pendidikan Khas
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Mac/Oktober
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Guru
PPM
Ibu Bapa
Pihak Pengurusan
Murid
|
|
Tanggungjawab
|
Setiausaha lawatan penanda aras
Ajk lawatan penanda aras
|
|
Proses Kerja
|
1. Mengenalpasti dan mendapat persetujuan tempat lawatan penanda aras
2. Mesyuarat penubuhan jawatankuasa
lawatan / kerja kerja
3. Perlaksanaan :
a. Menguruskan borang permohonan kebenaran lawatan.
b. Menguruskan kutipan bayaran lawatan
c. Menguruskan pengangkutan ,
penginapan dan makanan
d. Menguruskan tempat-tempat lawatan
4. Postemortem lawatan
5. Dokumentasi lawatan
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
PELAN OPERASI KURIKULUM
PPKI SMK KAMPONG JAWA
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 3
|
Bidang/Unit
|
PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/03
|
Program/Projek
|
Minggu
pendidikan Khas
|
|
Objektif
|
1. Mempromosikan serta mendedahkan PPKI kepada semua warga sekolah.
2. Memberi peluang kepada murid-murid PPKI menunjukkan kebolehan dan
bakat murid dalam pelbagai bidang
pembelajaran.
3. Memantapkan keyakinan murid dan
berkendiri positif dan belajar bersosial .
|
|
Tarikh/Tempoh
|
Ogos
|
|
Kumpulan Sasaran
|
Guru
PPM
Ibu Bapa
Murid
|
|
Tanggungjawab
|
Setiausaha Minggu pendidikan khas
Ajk minggu pendidikan khas
|
|
Proses Kerja
|
1. Membuat kertas kerja.
2. Mendapat kelulusan daripada pihak
pentadbir sekolah.
3. Mesyuarat jawatankuasa Minggu
Pendidikan Khas
4. Pelaksanaan :
a. Menyediakan tapak pameran , jualan
dan hasil kerja murid
b. Ajk mengurusakan setiap bahagian
yang dipertanggungjawabkan.
c. Perlaksanaan
4. Postemortem
5. Dokumentasi
|
Kekangan
|
(Tulis
masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau
sepanjang program)
|
|
Pemantauan
|
|
|
Penilaian
|
(Selepas
program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)
|
|
Penambah-baikan
|
Berdasarkan
hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan
(mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan
datang).
|
|
Program ini berimpak tinggi
dan perlu diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu ditambah
baik dan diteruskan pada tahun akan datang
|
||
Program ini perlu dimansuhkan
dan di ganti kepada program lain
|
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
Catatan :
Lampirkan gambar aktivti
sebagai bukti pelaksanaan
REKOD PELAKSANAAN DAN PENILAIAN
PROGRAM SEKOLAH
TAHUN 2017
Sekolah
|
SMK Kampong Jawa
|
JADUAL 4
|
Bidang/Unit
|
Kurikulum / PPKI SMK Kampong Jawa
|
JPS/SJK-PS/04
|
Bil
|
Program/Projek
|
Tempoh Pelaksanaan
|
Tarikh Pemantauan
|
Penilaian Keberkesanan Program
|
Cadangan Penambahbaikan
|
Catatan
|
1
|
Minggu Bahasa Melayu
|
Februari
|
||||
2
|
Minggu Bahasa Inggeris
|
|||||
3
|
||||||
4
|
||||||
Nama Penilai:
Tandatangan Penilai:
Tarikh:
PENILAIAN & MAKLUM BALAS PRESTASI PELAKSANAAN STRATEGI
TAHUN 2017 ~ 2020
MISI
|
Melestarikan Sistem Pendidikan yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi
Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara
|
VISI
|
Pendidikan Berkualiti
Insan Terdidik Negara Sejahtera
|
JADUAL 5
|
|
JPS/SJK-PS/05
|
|||||
Sekolah
|
|||||
Bidang/Unit
|
Induk Sekolah / Kurikulum / Hal Ehwal
Murid / Kokurikulum / Pentadbiran & Perkhidmatan / Kewangan
|
||||
Pelan
Tindakan
|
KPI
|
Sasaran Prestasi
|
Prestasi Sebenar
(Pertengahan & Akhir Tahun)
|
||||||||||||
TOV
|
2017
|
2018
|
2019
|
2020
|
2017
|
2018
|
2019
|
2020
|
Catatan
|
||||||
Jun
|
Dis
|
Jun
|
Dis
|
Jun
|
Dis
|
Jun
|
Dis
|
||||||||
Ulasan :
Laporan disediakan oleh : Tanda
tangan :