Terima Kasih Atas Kunjungan

Rabu, 9 November 2016

Pelan Strategik Kurikulum PPKI SMK Kampong Jawa


PELAN STRATEGIK KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA




NKRA
Peluasan Akses Kepada Pendidikan Berkualiti dan Berkemampuan
JADUAL 1
Sub-NKRA
Prasekolah / Literasi dan Numerasi / Sekolah Berprestasi Tinggi / Tawaran Baru
JPS/SJK-PS/01
 Bidang Keutamaan PPPM
Kualiti Sekolah
KPI Pengarah/PPD/Sekolah
PPKI SMK Kampong Jawa
Sekolah
SMK Kampong Jawa
Bidang / Unit
PPKI /Kurikulum



TERAS
STRATEGIK
ISU-ISU
STRATEGIK
STRATEGI
PELAN TINDAKAN
KPI
SASARAN TOV
2016
2017
2018
2019
2020
(Berdasarkan 4 teras strategik)
(Huraian isu/masalah tentang BK atau fungsi organisasi)
(Berdasarkan 11 anjakan PPPM atau fungsi organisasi/SWOC)
(Berdasarkan 25à101inisiatif atau pelan tindakan di JPN/PPD/Sekolah)
(Pernyataan indikator yang boleh diukur)





Mengikut Pembelajaran Murid
1.Peratus murid yang menguasai 3M hanya 30%













2.Penguasaan murid BL masih lemah dalam mentafsir gambarajah timbul.



3.Pelaksanaan e-RPI masih belum konsisten.





4. Kurangnya amalan nilai murni dalam kalangan murid.









5.Prestasi murid dalam bidang akademik kurang memberangsangkan.
Meningkatkan kemahiran 3M melalui kerjasama antara guru dan ibu bapa












Memberi pendedahan gambar rajah timbul secara berterusan.




Melakasanakan e-RPI dengan berkesan melalui perkongsian kemahiran dan pengalaman dalam kalangan guru.


Mencemerlangkan sahsiah murid.










Mengurangkan bilangan murid PPKI yang gagal dalam peperiksaan yang disediakan.

1.Meningkatkan penguasaan kemahiran berbahasa.





2.Memastikan murid PPKI boleh menguasai kemahiran asas seperti Pengurusan Diri,Pendidikan Asas Vokasional dan Kemahiran Berdikari.

Meningkatkan penggunaan gambar rajah timbul .





Meningkatkan kemahiran guru dalam perlaksanaan e-RPI.





Membimbing dan mendidik murid melalui program seperti :
a)Bacaan Yaasin/Program Pendidikan Moral.

b)Tadaruss Al-Quran/Ihya Ramadan

c) Kem Ibadah /Pend.Moral

1.Ujian Diagnostik


2.Pentaksiran 2 kali setahun

3.Penyemakan buku.
Bilangan murid yang menguasai 3M dalam semua mata pelajaran



65% murid boleh menguasai beberapa kemahiran tersebut.

                
Bilangan murid yang boleh membuat rajah timbul.



Meningkatkan peratusan pengisian e-RPI





Penurunan sekurang-kurangnya 0.2% dalam salahlaku murid berdasarkan






Peratus murid lulus.

Bilangan murid yang gagal semua subjek.
5







70%







0






90%







2%






40%
4
8







75%







1






92%







1.8%






50%
5
11







80%







2






94%







1.6%






60%
6
14







85%







3






96%







1.4%






70%
7
17







90%







4






98%







1.2%






80%
8


4.Pemilihan murid inklusif
   (BP)
Bilangan murid yang layak
1
2
3
4
5
2. Guru dan pemimpin sekolah



1.Pengurusan fail murid masih belum menepati SOP.





2.Memantapkan pengetahuan guru dalam bidang profesionalisme guru Pendidikan Khas .



Memantapkan sistem pengurusan fail






Memantapkan profesionalisme dalam kalangan Guru PPKI dan PPM



1.Pengurusan fail mengikut SOP

2.Memanfaatkan penggunaan ict bagi meningkatkan kualiti pengurusan fail.

1.Perlaksanaan peningkatan profesionalisme dalam kalangan guru dan PPM seperti :
a)Kursus atau bengkel
b)Kursus refreshment bagi pembinaan RPI ,task analisis modul PdP.

c) Lawatan  Penanda Aras



Peratus guru dan PPM yang memahami pengurusan fail.




1.Guru PPKI dan PPM dapat diberikan kursus






2.Lawatan ke program PPKI yang “establish”,PDK dapat dilaksanakan.


70%








80%









80%






75%








85%









85%


80%








90%









90%


85%








95%









95%



90%








100%









100%













PELAN TAKTIKAL KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



NKRA
Peluasan Akses Kepada Pendidikan Berkualiti dan Berkemampuan
JADUAL 2
Sub-NKRA
Literasi dan Numerasi (LINUS)
JPS/SJK-PS/02
 Bidang Keutamaan PPPM
Kurikulum dan Pentaksiran
KPI Pengarah/PPD/Sek
Sekolah
Sekolah
SMK KAMPONG JAWA, KLANG
Bidang/Unit
PPKI  /Kurikulum
Strategi 
  1. Meningkatkan kemahiran 3M melalui kerjasama antara guru dan ibu bapa
  2. Memberi pendedahan gambar rajah timbul secara berterusan.
  3. Melaksanakan e-RPI dengan berkesan melalui perkongsian kemahiran dan pengalaman dalam kalangan guru.
  4. Mencemerlangkan sahsiah murid
  5. Memantapkan sistem pengurusan fail
  6. Memantapkan profesionalisme dalam kalangan guru dan PPM PPKI
  7. Mengurangkan bilangan murid PPKI yang gagal dalam peperiksaan yang diadakan.
Pelan Tindakan
  1. Meningkatkan penguasaan kemahiran berbahasa.
  2. Memastikan murid PPKI boleh menguasai kemahiran asas seperti pengurusan diri, pengurusan kehidupan, Pendidikan Asas Vokasional dan amalan berdikari.
  3. Meningkatkan penggunaan gambar rajah timbul.
  4. Meningkatkan  strategi pengajaran dan pembelajaran murid inklusif.
  5. Meningkatkan kemahiran guru dalam pelaksanaan e-RPI.
  6. Membimbing dan mendidik murid melalui program seperti :
a)   Bacaan Yasin/Program Pendidikan Moral
b)   Tadarus Al-Quran/Ihya Ramadhan
c)    Kem Ibadah/Pend.Moral
  1. Pengurusan fail mengikut SOP dan memanfaatkan penggunaan ICT bagi meningkatkan kualiti pengurusan fail.





Bil
Program/Projek
Objektif
Tanggungjawab
Tarikh/Tempoh
Kos/Sumber
KPI
TOV
Sasaran
Pelan Kontigensi / Pengurusan Risiko
1
Minggu Bahasa Melayu
1.Meningkatkan pencapaian prestasi dalam pertandingan kokurikulum,akademik dari segi kuantiti dan kualiti.


Guru Bahasa Melayu

Guru Kelas
Februari
RM 350/PCG
100% murid mengambil bahagian dalam program yang dianjurkan.
85% murid mengambil bahagian
Semua murid PPKI
Peranan guru mata pelajaran Bahasa Melayu
2
English Week
1.Meningkatkan penguasaan kemahiran membaca, menulis
Guru Bahasa Inggeris

Guru Kelas
Minggu kedua Mac 2017
RM 350/PCG
Peratus murid mengambil bahagian dalam aktiviti yang dianjurkan
75%
Semua murid PPKI (BP/BL)
Peranan guru mata pelajaran Bahasa Inggeris
3
Minggu Matematik
1 Meningkatkan penguasaan  asas kemahiran  mengira
Guru Matematik

Guru Kelas
Julai 2017
RM 350/PCG
Peratus murid yang mengambil bahagian dalam aktiviti yang dianjurkan
65%
Semua murid PPKI (BP/BL)
Peranan guru mata pelajaran Matematik
4
Program Nilam
1.Meningkatkan kemahiran membaca dan menaakul
2. Meningkatkan kemahiran bercerita di kalangan murid.
Guru Pusat Sumber

Guru Bahasa Melayu
Jan-Okt
RM 200/PCG
Peratus murid yang terlibat dalam program yang dijalankan
80%
Semua murid PPKI (BP/BL)
Peranan guru pusat sumber dan guru bahasa
5
Program Celik gambar rajah Timbul







1.Memberikan pengetahuan dan pemahaman gambarajah timbul.

2.Memberikan pendedahan mentafsir
gambarajah timbul
Guru Bermasalah Penglihatan.

PPM
Jan-Oktober
RM 400/PCG
Bilangan murid yang menguasai rajah timbul
2
Semua murid Bermasalah Penglihatan (buta)
Peranan guru BL
6
Rancangan Pendidikan Individu (RPI)
Mengembangkan bakat dan kebolehan murid dalam sesuatu bidang.
Ketua Panitia
Semua guru PPKI
PPM
Jan-Mac
April-Julai
Ogos –Nov
Tidak Berkenaan
50% objektif tercapai
Penglibatan murid 70%
Semua murid PPKI ( Bermasalah Pembelajaran /Bermasalah Penglihatan)
Penyelaras RPI dan Peranan guru mata pelajaran
7.
Bacaan Yassin/Program Kerohanian
1.Mendidik  keimanan dan sayangkan al-Quran kepada murid-murid Islam.







2.Menanam nilai –nilai murni dan budi pekerti serta tingkah laku baik kepada murid-murid bukan Islam.
Semua guru PPKI/ PPM yang beragama  Islam








Semua guru PPKI/ PPM yang bukan beragama  Islam



Jan-Oktober
Tidak Berkenaan
Peratus  murid yang celik al-Quran








Peratus murid yang tahu mengamalkan nilai-nilai murni
75% murid dapat membaca surah Yaasin







70% murid dapat mengamalkan  nilai-nilai murni.
Semua murid PPKI  yang beragama Islam( Bermasalah Pembelajaran /Bermasalah Penglihatan)



Semua murid PPKI yang bukan beragama Islam( Bermasalah Pembelajaran /Bermasalah Penglihatan)



Peranan guru mata pelajaran Pendidikan Islam






Peranan guru mata pelajaran Pendidikan Moral
8.
Ujian Diagnostik
Mengukur aras kebolehan murid dalam 3 M
Semua guru subjek (Bahasa Melayu,Bahasa Inggeris,Matematik)
Minggu Pertama Januari
Tidak Berkenaan
Semua murid baru PPKI (BP) menjawab ketiga-tiga set soalan
100% murid
Semua murid baru  PPKI (BP)
Peranan Guru mata pelajaran bahasa dan matematik
9.
Ihya Ramadhan
1.Membudayakan penghayatan dalam ibadat berpuasa di bulan Ramadhan.

2.Menyuburkan budaya membaca Al-Quran di kalangan murid.
Ketua Panitia

Semua guru mata pelajaran Pendidikan Islam
Sepanjang bulan Ramadhan
RM 300/PCG
100% murid Islam terlibat dalam program
70% murid terlibat dalam program yang dijalankan.
Semua murid Islam (BP/BL)
Peranan Guru Mata Pelajaran Pendidikan Islam
10.
Penyemakan Buku Latihan
1.Semua hasil kerja murid disemak oleh guru.

2.Pihak pentadbir memantau semakan hasil kerja murid sekurang-kurangnya 2 kali setahun.
Semua guru subjek teras


Guru Penolong Kanan

Penyelaras

Ketua Panitia
2 kali setahun



2 kali setahun
Tiada berkaitan


Tidak berkaitan
Peratus buku disemak



98% buku disemak
Semua murid
(BP/BL)
Peranan Semua guru
11.
Kem Ibadat /Program Moral
1.Memberi pengisian jasmani dan rohani kepada murid
2.Memupuk nilai-nilai murni dalam kalangan murid.
Semua guru PPKI dan PPM
Minggu Ke-4 Julai 2017
RM 350
Peratus murid mengambil bahagian dalam aktiviti yang dianjurkan
70%
Semua murid
(BP/BL)
Guru mata pelajaran Pendidikan Islam & Pendidikan Moral 
12.
Pemilihan Murid inklusif
Pemilihan murid berdasarkan kelayakan akademik dan tingkah laku
Guru Inklusif
Penolong Kanan PPKI
Awal Jan
Tiada berkaitan
Bilangan murid yang layak
2 orang
Murid PPKI (BP) yang layak.


Peranan Setiausaha inklusif dan guru inklusif
13
Peperiksaan Dalaman
Mengukur  tahap kognitif murid
Semua guru subjek /guru resos
AJK Peperiksaan Dalaman
Ketua Panitia
Mei
Oktober( BP)

Mac
Mei
Julai
Oktober (BL)
Tiada berkaitan
75% murid lulus dalam semua subjek yang dijalankan (BP).

40% murid lulus dalam semua subjek yang dijalankan (Inklusif)
65% murid lulus dalam peperiksaan akhir tahun (BP)

30% murid lulus dalam peperiksaan akhir tahun (Inklusif)




Semua murid PPKI (BP dan inklusif)




Peranan Setiausaha peperiksaan dalaman
14
Pengurusan fail mengikut SOP
Membudayakan pengurusan fail mengikut SOP secara berterusan.
Semua guru PPKI
PPM
Sepanjang tahun
RM 200
Maklumat atau info dalam fail bersistem
70% fail lengkap
100% fail lengkap
Peranan PK , GKMP dan ketua panitia
15.
Pencerapan
1.Membantu guru membina dan melaksanakan PdP yang efektif ,efisyen dan pragmatik.

2.Menjana perkongsian pintar melalui perbincangan dan teguran semasa penyediaan dan pencerapan proses PdP.
Penolong Kanan PPKI

Ketua Panitia  Pendidikan Khas

Guru PPKI
2 kali setahun
(Mei/September)




2 kali setahun
(Mei/September
Tiada berkaitan




Tiada berkaitan
Peratus guru yang dicerap




Peratus guru yang dicerap

100% guru dicerap dalam tempoh yang ditetapkan

100% guru dicerap dalam tempoh yang ditetapkan
Semua guru PPKI




Semua guru PPKI
Peranan Penyelaras KP



Peranan Penyelaras KP
16.
Program Profesionalisme Guru Dan PPM
Memantapkan profesionalisme dalam kalangan guru/PPM PPKI
Semua guru PPKI
Semua PPM
Jan-Oktober
(3 kali setahun )
RM 500
Peratus guru yang mengikuti kursus
80% kehadiran
Semua guru dan PPM PPKI
Peranan Setiausaha ladap
17.
Lawatan Penanda Aras
Memantapkan pengetahuan  dan kemahiran guru dan PPM dalam bidang profesionalisme guru Pendidikan Khas
Setiausaha Lawatan
AJK Lawatan
Guru
Mac – oktober

RM 2000
Bilangan  yang mengikuti lawatan penanda aras
90 % penglibatan.
Semua guru dan PPM PPKI

Ibu bapa

Pengurusan Sekolah
Peranan Setiausaha lawatan
18
Minggu Pendidikan Khas
1.Mempromosikan serta mendedahkan PPKI kepada semua warga sekolah
2. Memberi peluang kepada  murid-murid PPKI menunjukkan kebolehan mereka dalam semua bidang.
3.Memantapkan keyakinan murid PPKI agar mereka dapat menyesuaikan diri untuk berkomunikasi dan boleh bersosial .
Semua guru PPKI
Semua PPM

Bulan Ogos
RM 1000
50 % murid terlibat dalam minggu pendidikan khas
40% penglibatan
Semua murid PPKI(BL / BP)
Peranan PK , GKMP dan ketua panitia




PELAN OPERASI SEKOLAH

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Minggu Bahasa
Objektif
Meningkatkan pencapaian prestasi dalam pertandingan kurikulum,akademik dari segi kualiti dan kuantiti.
Tarikh/Tempoh
Februari 2017
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Guru Bahasa Melayu
Guru Kelas
PPM
Proses Kerja
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan






PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
English Week
Objektif
1.Meningkatkan tahap penguasaan Bahasa Inggeris di kalangan murid.

2.Murid boleh bertutur dan memberi tindak balas dalam Bahasa Inggeris yang asas.
Tarikh/Tempoh
 Minggu kedua bulan Mac 2017
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Guru Bahasa Inggeris
Guru Kelas
PPM
Proses Kerja
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan















PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Minggu Matematik
Objektif
Meningkatkan kemahiran asas pengiraan dalam kalangan murid.
Tarikh/Tempoh
Julai 2017
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Guru Matematik
Guru Kelas
PPM
Proses Kerja
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

















PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Program Nilam
Objektif
1.Meningkatkan kemahiran membaca dan menaakul
2. Meningkatkan kemahiran bercerita di kalangan murid.
Tarikh/Tempoh
Jan hingga Oktober 2017
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Guru Pusat Sumber
Guru Bahasa Melayu
Guru Kelas
PPM
Proses Kerja
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet menggunakan PCG sekolah :RM200)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

















PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Program Celik Gambarajah Timbul
Objektif
1.Memberikan pengetahuan dan pemahaman gambar rajah timbul.

2. Memberikan pendedahan mentafsir gambar rajah timbul

Tarikh/Tempoh
Jan-Oktober 2017
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Penglihatan –Buta )
Tanggungjawab
Guru –guru Bermasalah Penglihatan
PPM
Proses Kerja
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet menggunakan PCG sekolah :RM350)
2.Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbir sekolah
3.Mesyuarat penubuhan Ahli jawatankuasa.
4.Perlaksanaan
5.Mesyuarat Post mortem.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan































PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Penulisan e-RPI
Objektif
Mengembangkan bakat dan kebolehan murid dalam sesuatu bidang.
Tarikh/Tempoh
Januari-Mac
April-Julai
Ogos -Nov
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Ketua  Panitia

Semua guru PPKI

PPM

Proses Kerja
1.Mesyuarat penubuhan Ahli jawatankuasa.
2.Mengenal pasti murid-murid
3.Perlaksanaan
4.Mesyuarat Post mortem.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan



















PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Program Lenturan Rohani /Program Kerohanian
Objektif
1.Mendidik  keimanan dan sayangkan al-Quran kepada murid-murid Islam.
2.Menanam nilai –nilai murni dan pekerti kepada murid-murid bukan Islam.
Tarikh/Tempoh
Januari-Oktober
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Semua guru PPKI/ PPM yang beragama  Islam

Semua guru PPKI/ PPM yang bukan beragama  Islam


Proses Kerja
1.Setiap hari Jumaat masa pertama
2.Murid-murid Islam di Pusat Sumber bersama guru-guru Islam dan PPM
3.Murid-murid bukan Islam bersama guru bukan Islam dan guru bertugas.
4.Aktiviti yang diadakan antaranya :
a)Amali Solat
b)Bacaan Yassin
c)Tazkirah
d)Ceramah dan aktiviti.




Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

















PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Ujian Diagnostik
Objektif
Mengukur aras kebolehan murid dalam 3 M
Tarikh/Tempoh
 Awal Januari 2107
Kumpulan Sasaran
Semua murid baru PPKI (Bermasalah Pembelajaran)
Tanggungjawab
Guru subjek Bahasa Melayu,Matematik dan Bahasa Inggeris
Ketua Panitia
Proses Kerja
1.Penggubalan kertas soalan
2.Penyemakan kertas soalan
3.Pengesahan kertas soalan
4.Pelaksanaan
5.Pengagihan murid mengikut kelas berdasarkan keputusan ujian diagnostik.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

























PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Ihya Ramadhan
Objektif
1.Membudayakan penghayatan dalam ibadat berpuasa di bulan Ramdhan.
2.Menyuburkan budaya membaca Al-Quran di kalangan murid.
Tarikh/Tempoh
Sepanjang bulan Ramadhan
Kumpulan Sasaran
Semua murid Islam  PPKI (Bermasalah Pembelajaran/Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Semua guru PPKI/ PPM yang beragama  Islam

Ketua Panitia Pendidikan Islam


Proses Kerja
1.Penyediaan kertas kerja
2.Mendapatkan kelulusan daripada pentadbiran sekolah
3.Mesyuarat penubuhan AJK program
4.Pelaksanaan program
5.Mesyuarat post-mortem



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

























PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Penyemakan buku  latihan
Objektif
Semua hasil kerja murid disemak oleh guru
Pihak pentadbir memantau semakan hasil kerja murid sekurang-kurangnya 2 kali setahun
Tarikh/Tempoh
2 kali setahun
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran)
Tanggungjawab
Guru Panitia
Penolong kanan PPKI
Proses Kerja
1.Menyediakan jadual pemantauan.
2.Mengumpulkan buku latihan murid
3.Pengesahan pemantauan oleh petadbir
4.Mengadakan perbincangan dengan guru mata pelajaran.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

























PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Kem Ibadat /Program Moral
Objektif
1.Memberi pengisian Jasmani dan Rohani kepada murid
2.Memupuk nilai-nilai murni dalam kalangan murid.
Tarikh/Tempoh
Minggu ke-4 /Julai 2017
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/ Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Semua guru PPKI
PPM
Proses Kerja
1.Membuat kertas kerja (jumlah bajet menggunakan PCG sekolah :RM 400
2.Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbiran sekolah
3.Mesyuarat penubuhan AJK
4.Pelaksanaan
5.Mesyuarat post-mortem



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan



























PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Pemilihan Murid Inklusif
Objektif
Pemilihan murid berdasarkan kelayakan akademik dan tingkahlaku (BP)
Tarikh/Tempoh
Awal Januari
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran) yang layak
Tanggungjawab
Guru Subjek
Penolong kanan PPKI
Guru Inklusif
Pentadbir
Ibu bapa
Proses Kerja
1. Kenal pasti murid yang layak diinklusifkan .
2. Perbincangan dan persetujuan ibu bapa
3. Mesyuarat guru Pendidikan Khas dengan Penolong Kanan PPKI
4. Penolong Kanan PPKI mengadakan perbincangan bersama pihak pengurusan sekolah bagi penempatan murid ke kelas aliran perdana.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

























PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI  SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Peperiksaan Dalaman
Objektif
Mengukur tahap kognitif murid
Tarikh/Tempoh
Mei-Oktober (Bermasalah Pembelajaran ) Mac,Mei,Julai,Oktober ( Bermasalah Penglihatan)
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI BP/Inklusif
Tanggungjawab
Semua guru Subjek /guru resos
Ketua Panitia (BP)
AJK Peperiksaan dalaman inklusif





Proses Kerja
Bermasalah Pembelajaran
1.Penggubalan kertas soalan
2.Penyemakan kertas soalan
3.Pengesahan kertas soalan
4.Pelaksanaan
5.Pemarkahan.


Inklusif
1.Mendapatkan set soalan daripada guru subjek
2.Pelaksanaan
3.Menghantar skrip jawapan kepada guru subjek untuk ditanda
4. Pemarkahan.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

























PELAN OPERASI KURIKULUM PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Program Profesionalisme Guru dan PPM
Objektif
Memantapkan profesionalisme dalam kalangan guru dan PPM PPKI
Tarikh/Tempoh
Jan-Oktober (3 kali setahun)
Kumpulan Sasaran
Semua guru PPKI/PPM
Tanggungjawab
Guru PPKI
PPM
Penolong kanan PPKI
Proses Kerja
1.Mesyuarat bersama Penolong Kanan Pendidikan Khas dan semua guru /PPM
2.Menentukan kursus-kursus yang sesuai mengikut bidang masing-masing
3.Membuat kertas kerja (jumlah bajet menggunakan PCG sekolah RM500)
4.Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbiran sekolah
5.Pelaksanaan



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan





































































PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Pengurusan fail mengikut SOP
Objektif
Membudayakan pengurusan fail mengikut SOP secara berterusan.
Tarikh/Tempoh
Sepanjang tahun 2017
Kumpulan Sasaran
Semua murid PPKI (Bermasalah Pembelajaran/ Bermasalah Penglihatan)
Tanggungjawab
Semua guru PPKI
PPM
Proses Kerja
1.Membuat kertas kerja
2.Mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan fail
3.Pelaksanaan:
a)Mengenal pasti fail kurikulum yang terlibat
b).Mengenal pasti fail untuk label,tajuk dan sub tajuk dalam setiap fail.
c).Data yang perlu diisi dan ada dalam setiap fail.
d).Pengisian data ke dalam fail mengikut ketetapan.
e).Penyimpanan fail di tempat yang selamat.
4.Pemantauan dan audit fail dari masa ke semasa daripada pihak pengurusan.



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan

















PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Lawatan Penanda Aras
Objektif
 Memantapkan pengetahuan guru dalam bidang profesionalisme guru Pendidikan Khas
Tarikh/Tempoh
Mac/Oktober
Kumpulan Sasaran
Guru
PPM
Ibu Bapa
Pihak Pengurusan
Murid
Tanggungjawab
Setiausaha lawatan penanda aras
Ajk lawatan penanda aras
Proses Kerja
1. Mengenalpasti dan  mendapat persetujuan tempat  lawatan penanda aras
2. Mesyuarat penubuhan jawatankuasa lawatan / kerja kerja
3. Perlaksanaan :
a. Menguruskan  borang permohonan kebenaran lawatan.
b. Menguruskan kutipan bayaran lawatan
c. Menguruskan pengangkutan , penginapan dan makanan
d. Menguruskan tempat-tempat lawatan
4. Postemortem  lawatan
5. Dokumentasi lawatan



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan



















PELAN OPERASI KURIKULUM  PPKI SMK KAMPONG JAWA

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL 3
Bidang/Unit
PPKI SMK Kampong Jawa
JPS/SJK-PS/03
Program/Projek
Minggu  pendidikan Khas
Objektif
1.    Mempromosikan serta mendedahkan PPKI kepada semua warga sekolah.
2.    Memberi peluang kepada murid-murid PPKI menunjukkan kebolehan dan bakat  murid dalam pelbagai bidang pembelajaran.
3.    Memantapkan keyakinan murid  dan berkendiri positif dan belajar bersosial .
Tarikh/Tempoh
Ogos
Kumpulan Sasaran
Guru
PPM
Ibu Bapa
Murid
Tanggungjawab
Setiausaha Minggu pendidikan khas
Ajk minggu pendidikan khas
Proses Kerja
1. Membuat kertas kerja.
2. Mendapat kelulusan daripada pihak pentadbir sekolah.
3. Mesyuarat jawatankuasa Minggu Pendidikan Khas
4. Pelaksanaan :
a. Menyediakan tapak pameran , jualan dan hasil kerja murid
b. Ajk mengurusakan setiap bahagian yang dipertanggungjawabkan.
c. Perlaksanaan
4. Postemortem 
5. Dokumentasi



Kekangan
(Tulis masalah semasa atau selepas program dilaksanakan semasa pemantauan atau sepanjang program)

Pemantauan
(Oleh siapa dan bagaimana pemantauan dilakukan serta ulasan setiap bulan)


Penilaian
(Selepas program dilaksanakan. Bergantung kepada pencapaian objektifnya)

Penambah-baikan
Berdasarkan hasil penilaian/pemerhatian, nyatakan penambahbaikan setiap tiga bulan (mengikut keadaan) untuk meningkatkan keberkesanan program (semasa dan akan datang).



Program ini berimpak tinggi dan perlu diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu ditambah baik dan diteruskan pada tahun akan datang

Program ini perlu dimansuhkan dan di ganti kepada program lain



Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:







Catatan :

Lampirkan gambar aktivti sebagai bukti pelaksanaan









REKOD PELAKSANAAN DAN PENILAIAN PROGRAM SEKOLAH

TAHUN 2017



Sekolah
SMK Kampong Jawa
JADUAL  4
Bidang/Unit
Kurikulum / PPKI SMK Kampong  Jawa
JPS/SJK-PS/04



Bil
Program/Projek
Tempoh Pelaksanaan
Tarikh Pemantauan
Penilaian Keberkesanan Program
Cadangan Penambahbaikan
Catatan
1
Minggu Bahasa Melayu
Februari





2
Minggu Bahasa Inggeris





3






4


























































Nama Penilai:                                              Tandatangan Penilai:                                               Tarikh:




PENILAIAN & MAKLUM BALAS PRESTASI PELAKSANAAN STRATEGI

TAHUN 2017 ~ 2020



MISI
Melestarikan Sistem Pendidikan yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara
VISI
Pendidikan Berkualiti Insan Terdidik Negara Sejahtera
JADUAL 5 
JPS/SJK-PS/05
Sekolah

Bidang/Unit
Induk Sekolah / Kurikulum / Hal Ehwal Murid / Kokurikulum / Pentadbiran & Perkhidmatan / Kewangan



Pelan
Tindakan
KPI
Sasaran Prestasi
Prestasi Sebenar (Pertengahan & Akhir Tahun)
TOV
2017
2018
2019
2020
2017
2018
2019
2020
Catatan
Jun
Dis
Jun
Dis
Jun
Dis
Jun
Dis



































































































Ulasan :



Laporan disediakan oleh :                                                                                        Tanda tangan :