Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 19 Jun 2011

Senja Di Bako-OMG Cantiknya Permandangan Kat Sini













Santai Di Bako-Hujung Minggu


























Semuanya berlawanan

A Rose For you

Teman..
Menulis lagi untuk kesekian kali
Moga kau kan mengerti 
Perasaan ini..
usah kau ragu
selagi kau masih percaya..
Aku sangat mengharapkan
kau akan tahu
A kata mulutku
Tapi B dalam hatiku
semuanya berlawanan
takde persamaan
Antonim bukan sinonim..
kerana hati lebih tulus
dari bibir yang mengatakan
jika mulut mengucapkan pergi
hati bermaksud datanglah
kerna ku tak bisa
kehilangan...
Andai mulut menyatakan biarlah
Hati pula pasti mengatakan janganlah
Justeru apapun yang dinyatakan oleh mulut
Jangan kau endahkan
kerana mulut tidak mengerti hati dan perasaan
sentiasa mengikut amarah dan ego yang memuncak.
pastinya..kesabaran amat diperlukan
kalau ingin ianya berterusan..
-Anak Pantai-



Apa Yang Saya Harapkan Hari ini..


Have a Great Sunday

Ada beberapa perkara yang  saya harapkan pada hari ini:
  • Doakan dan harapan  semua insan-insan yang saya sayangi sihat dan dirahmati Allah .
  • Pada Mak semoga hari ini semakin sihat dan cergas seperti biasa.
  • Pada Ayah,Selamat Hari Bapa..buat ayah.Saya jua doakan ayah sihat dan bahagia selalu.
  • Pada Joe..semoga cepat sembuh dari lelahmu.Semalam kau berjuang melawan sakitmu..tabah dalam menghadapi ujian Allah ini.
  • Pada suami tercinta,selamat berjaya dalam pertandingan tenis untuk hari ni.Terima kasih kerana menjadi bapa yang penyayang untuk semua permata hati kita.
  • Pada teman saya...semoga dirimu jua bahagia hendaknya.ceria melewati masa yang beredar..
  • Harapan untuk hari ini biarlah hati dan perasaan ini tenang setenangnya tanpa ada resah.
  • Pada anak-anak...Alya,Alif,Adam,Aimy dan Azib..belajar lah untuk mengerti nilai kesusahan..bersyukur dengan kurniaan yang Allah berikan.Berusahalah tanpa jemu demi kebahagiaan di masa hadapan.
  • Jadilah anak-anak yang mendengar kata.Lakukan dengan penuh keikhlasan dan semoga anak-anak emak menjadi anak-anak yang menyejukkan hati mak dan ayah.

Makan Malam di Kubah Ria-Sempena Hari Bapa