Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Selasa, 11 Januari 2011

Hujan Oh Hujan....

Hujan dari malam tadi hingga tengahari nie masih lagi tidak berhenti..Turun dengan lebatnya hingga ke saat ni..Aduh...mata apalagi sempat jugak aku terlelap dalam kelas pulak tu sementara menunggu murid buat kerja melukis..last-last tiba je waktu free tadi apalagi tidurlah seketika walaupun hanya seketika ..Bila hujan ni teringat zaman kecil dulu,suka sangat mandi hujan sampai tergigil badan tapi masih lagi belum mahu berhenti sehinggalah dengar bebelan mak memecah telinga..Itu semua memori masa lalu terkadang buat aku rindu..
Esok pulak  hari paling bermakna buat insan tersayang...Hari jadi suamiku yang ke 40..Orang kata angka 40 nie akan merubah watak seseorang..Betul k?Tapi kesiankat dia aku belum berkesempatan untuk membelikan hadiah buatnya...Kiranya kali nie hadiah akan menyusul kemudian...
Hari nie boleh balik awal.Rasanya tak sabar nak menunggu detik 2.10.Aku nak pergi cari sekaki payung sebab musim hujan dah tiba kat Bumi Kenyalang nie...Rasanya payung yang akan ku beli ini adalah yang ke sepuluh kut..Beli je umurnya tak panjang ..Anak yang akan musnahkan atau kesilapanku tertinggal di mana-mana...Harap kali ini jodoh payung yang akan aku belikan akan berpanjangan...

[2.gif] [Image010.jpg]Ini lah payung yang akan aku belikan..dari minggu lepas lagi hajat hati nak belikan payung ni tapi terbantut takut suami marah..Harga payung ni boleh tahan jugaklah mencecah berpuluh-puluh ringgit..


 
Anak Pantai

Selamat hari Jadi Acik

Selamat ulangtahun kelahiran buat Ja (Acik) pada hari ini,semoga panjang umur ,murah rezeki dan cepat-cepatlah kahwin ya..Alya,Alif,Adam dan Aimy semuanya mendoakan Acik...
Tersenyum Acik di hari pertunangannya dengan zul.
Semoga kehidupan Acik sentiasa berseri umpama pelangi.....indah dan mengasyikkan..
ikhlas.
 
Anak Pantai