Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Sabtu, 28 Ogos 2010

Akhirnya namaku terpahat jua.

SEJARAH PENUBUHAN

PROGRAM KHAS INTEGRASI BERMASALAH PEMBELAJARAN

SMK PANDAN JAYA

Program Khas Integrasi Bermasalah Pembelajaran di Sek. Men. Keb Pandan Jaya ditubuhkan pada awal tahun 2001. Pada sesi awal penubuhan, Program Khas Integrasi Bermasalah ini hanya terdri daripada satu kelas tahap tinggi dan dua buah kelas tahap rendah dengan jumlah pelajarnya seramai 35 orang di mana 2 orang pelajar  telah ditempatkan di kelas biasa (inklusif) dalam Ting. 1 dan Ting. 2. Guru adalah 7 orang dan penyelaras pertama ialah Puan Norzita Binti Mohamed. Pelajar di sini berusia antara 13 hingga 19 tahun yang tinggal di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Selangor.(dipetik dari Laman Web Penddikan Khas SMK Pandan Jaya)

Terharu sebenarnya apabila terjumpa laman web Pendidikan Khas SMK Pandan Jaya nie..Lepas rindu pada insan-insan yang pernah bersama ketika dulu..Sememangnya SMK Pandan Jaya masih kekal subur di hati ini.Mana mungkin dapat dilupakan kerana di sana banyak kenangan manis baik dengan rakan-rakan guru,murid khas jua murid perdana dan juga barisan pentadbir yang sangat memberikan komitmen dan sokongan yang amat jitu.



Inilah dia Pn Hajah Fazilah Ibrahim...Sesungguhnya diri ini ingin merakamkan jutaan terima kasih kerana sepanjang diri ini berkhidmat di SMK Pandan Jaya,beliau seorang yang cukup memahami Program Pendidikan Khas..Terima kasih Puan..kerana menjadikan saya seorang pendidik yang berwawasan..Andai diberi peluang hati ini masih ingin bekerja di bawah pimpinan puan..Semoga SMK Pandan Jaya sentiasa cemerlang diu bawah pimpinan puan..
 


pengetua1

Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998