Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 27 Julai 2011

Bila diulit rindu

Heart Made With Pink Flowers
Bila diulit rindu
Hati mula resah..
Mungkinkah..kau rasa apa yang kurasa
Sepi di sebalik keriuhan
Sepi di sebalik kesibukan
Sepi di mana-mana tanpa sempadan
Walau sesekali sepi itu indah
Namun banyak kali sepi buat hati gundah
Menguji kesabaran
Menguji hati jua perasaan
Tanpa prasangka kukukuhkan rasa hati
 Kau rasa apa yang kurasa.

Rabu atau Khamis ...Nazir dan Disiplin buat aku gabra

Wednesday Graphic #9Alhamdulillah,buka mata diri ini masih lagi bernyawa.syukur pada Allah masih lagi diberikan kesempatan bernafas di alam ciptaanNya.Namun ada rasa frust juga sebab tak terjaga awal untuk menyiapkan kerja-kerja disiplin yang belum selesai.
Hari ini atau esok nazir nak datang memeriksa fail-fail disiplin..Akulah antara insan-insan terpilih yang bakal berjumpa dengan tetamu yang tak diundang tu.. Kata orang hidup mesti diteruskan..Kalau ada teguran terimalah dengan hati terbuka.Biasalah kerja mana ada yang sempurnakan.
Terkadang tu ada juga terlintas di hati nak letak jawatan sebagai S/U Disiplin nie..kerja tak pernah habis.sesekali ada juga rasa iri hati pada member-member yang tak busy macam aku ni.Dapat rehat yang panjang.Aku lak terkadang tu makan pun tak terjamah..
Apapun hari ini aku terpaksalah menyerahkan diri aku apabila diperlukan oleh nazir nanti...Ya Allah semoga aku sentiasa di bawah perlindunganMU.Amin.