Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Isnin, 12 Julai 2010

Terima Kasih Atas Kunjungan....

Abe Atok berkata... Terima kasih cikgu,
kerana sudi ajar saya
Sejak dari darjah satu
hingga jadi manusia..
mintak halal segala ilmu
cikgu bagi selama masa
walau jasa sebesar debu
hingga saja boleh berjaya..
"Petikan dari sebuah lagu dikir barat"

Nama pena saya pun Abe Atok,
Tapi tak tahu r ucapan trima ksih tu
ditujukan pada
abe atok yang mana satu..
prasan la plak saya...hehehe..
yang pasti saya selalu transit
keruangan cikgu.. 


sekampung.. berkata...
Firstly...sye bangga bile ade insan sekg yg ada blog dan dpt lah kirenya sye kongsi ruangan yang sama utk mengingati atau mengimbau setiap kenangan sye semasa di besarkan di kampung Batu Rakit.Walaupun sye tak mengenali insan yg bernama ita namun kenangannya terlalu dekat dihati.terasa mcm pernah kenal atau jumpa.Sye rasa ita lbh junior dr sye..Takpelah...tak penting itu semua..yg penting sye nk berkongsi cerita ttg gmbr no 4.sye rase btg kayu reput tu pernah jd tempat sye bakar ikan yg dpt dr aktiviti ngail ptg2.ikn 'kerong'keras.Gambar no 5 lak,ia diambil dkt dgn pulau Bidong diwaktu mlm.mmg aktiviti candat sutung paling glamer kt bt rakit.Kerana sye sndri prnh merasainya.skrg pun mesti gian nk g cndat ble tibe musimnya.Skrg ni tak blk kg dh nk candat sutung.pulau kapas jd galang ganti.Foto no 6 lak pemandangan batu rakit dan pasir pantai yg memutih..mmg bt itu tak prnh tenggelam walau musim tengkujuh sekalipun mcm hati ita pd seseorang..pantai tu tmpt ita dan kwn sekampung ita bemain-main sambil mata menjeling pada seseorang...
Persahabatan tidak memerlukan pertemuan kalau lahir dari yang tulus ikhlas...Terima Kasih Sekalung Budi buat Abe Atok..dan Sekampung Walaupun saya seorang guru banyak perkara saya nak belajar daripada kawan-kawan di alam maya.Terima kasih jugak kepada" Sekampung"sentiasa mengikuti coretan di blog ini..Dan Terima kasih buat semua yang sudi berkunjung...

Aktiviti Kupas Bawang PKBP 2

Kerana kepala tak seberapa ok ,pukul 10.00 tadi aku keluar curi dari sekolah pergi beli bawang merah dan bawang besar..Aktiviti hari ini aku ajar dia orang kupas bawang..Banyak peristiwa lucu berlaku.Ada yang takut pegang pisau,tangan keras macam kayu ,mata berair-air kerana tak tahan tajamnya air bawang walau bawang tu telah direndam air terlebih dahulu.Nak ajar ABC susah sangat tapi secara tak langsung semacam terapi untuk aku apabila keseronakkan dia orang dengan aktiviti tu mengurangkan beban sakit migrain ku ini...Minggu depan aku nak aktiviti yang lebih canggih lagi..

Migrain Oh Migrain

Dua tiga hari nie..badan terganggu dengan sakit sendi, demam ,kepala yang berdenyut terasa macam disedut .Pepagi lagi kelas PKBP 4 dah mula menanti..Mengajar pada hari ini macam diawangan..Tapi kugagahi jua demi tanggungjawab..Setengah jam di dalam kelas kepala bertambah denyutnya..Lantas aku memohon maaf daripada pelajar kerana aku terpaksa beredar untuk mengisi perut kerana perut kosong mana mungkin dapat kutelan ubat migrain..Sejak kebelakangan ini migrain semakin galak menganggu diri.mungkinkah kerana tekanan kerja atau tekanan perasaan tanpa aku sedari..Apapun aku kena tetapkan dalam hati Sakit Itu Nikmat baru dapat kutempuhi ujian ini..

Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998