Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Jumaat, 2 Januari 2015

Dabai dari Pengetua

Best jugak buat tajuk macam ni...langkah kaki kanan betullah hari ini.berkat hari Jumaat jugak ni..Hari pertama di tahun 2015...melangkah dengan penuh bersemangat tapi dalam hati aku   ngatuknya tak cukup tidur..hmmm salah sapa aku yang mencari penyakitnya

.bukan itu yang aku nak citer sebenarnya...
Masuk ofis nak punch lah ...tertiba aku disapa oleh seseorang...eh bos le...dia terus panggil aku " ta..ambik kunci motor ni .buka pintu bahagian depan tempat duduk penumpang kat bawah tu ads dabai.mpergi turun ambik..aku tanya sekarang k..aa ambik sekarang..😀😀😀😀😀😀
Sukonya...kegemaran aku ni dabai woi...sedap...tertiba buah ni depan mata..cair air liur kamek woii..
Terima kasih cgu..hihi..ko ada k .pernah situasi ni terrjadi
..tak kiralah ada ke takde yg penting aku suko..
Jadilah tajuk kat atas...

Percaya ke muka ni tengah demam...

Saje je tak de apa nak coretkan...nak tunjuk muka aku ni tertiba saje demam tengah-tengah kutip duit yuran murid..maklum hari ini ditugaskan kutip yuran koperasi..berpinar mata tengok banyak duit...tapi yelah duit orang dalam hati kecik ku berkata.
Bila demam susah nak makan ubat tapi tadi rajin betul aku makan ubat.buka handbeg jumpa ubat tahan sakit...aku ambik dan kutelan...bagusnya kan....aku demam aku cari ubat tahan sakit...tapi bukannya cari ubat demam...
####hentam jelah ita syarat ko bahagia apa yang buat...terbaik!!@@

Tiada hari tanpa cucur bawang

Rasanya inilah yang dapat dikatakan tiada hari tanpa jemput atau cucur bawang..siang malam permintaan suami dan anak - anak itulah dia...bilalah dia orang akan jemu aku pun belum pasti..takut aku lak yang jemu duk buat hari- hari...😂😂😢😢