Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Khamis, 20 Februari 2014

Tip guru penyayang ....ni teori diri sendiri


Bukan susahpun nak Jadi guru penyayang..
@ cakna anak Murid, rajin Tanya Khabar kala datang ke sekolah
@ sentiasa peluk dan usap rambut anak- anak Murid mcm anak Kita sendiri sebab rezeki yang Kita dapat pun dari mereka.
@ sentiasa lontarkan senyuman tanpa memilh kasih ...layan mereka sama rata..
@sesekali sedekahkanlah sedekit duit yang Kita dapat untuk mereka..jangan kedekut untuk belajar mereka??insyaAllah mereka Akan doakan Kita Balik agar murah rezeki..
@makan kat kan tin tu ajak2 lah sama Murid makan dengan Kita kongsi makanan dengan mereka..Berkat makanan Kita.
@jangan kedekut bagi Pinjam apa sekalipun...Kita Akan dapat banyak lagi Allah balas...contoh guna lah hp Kita untuk coll mak ayah dia..se cara tak langsung mak ayah mereka tahu dan kenal baik nya Cikgu anak dia..hihi..
@jangan rasa geli bila anak- anak Murid Kita sayang dan cium Kita walaupun air liur penuh di muka..mana tahu air liur Pelajar yg tidak berdosa itu menjadi penyeri muka Kita..hihi..cubalah..

aha..sedikit je beri tip ni...tapi amallah..pasti jiwa Tenang bersama Murid- Murid Kita...

Kandid Aktiviti memasak kelab keusahawanan PPKI SMK Demak Baru...