Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Sabtu, 24 Julai 2010

Nasi Lemak dan Kebab Ayam Sarapan Pagi Sabtu

Bangun pukul 5 pagi tadi,sambil menunggu kain yang dimesin belum sudah,hati terfikir nak buat nasi lemak untuk sarapan keluarga pagi ini..Yelah sejak ada periuk yang aku beli dengan harga RMXXXX nie semangat memasak berkobar-kobar..Syok sangat masak dengan menggunakan periuk nie..Nasi lemak nie memang lama dah aku tak buat..rasanya dalam setahun lebih kut..Tapi bila bangun pagi tadi inilah niatku untuk menjamu suami dan anak-anakku makan..
Nasi lemak ku..
Sambal Tumis 
Telur Rebus dan pelengkap yang lain ikan bilis goreng dan hirisan timun batang.Bila dah siap nasi lemak,terus sambung buat inti kebab lak.
Seumur hidupku di dunia ini,inilah kali pertama ku buat kebab..Sebelum ni beli je di pasar-pasar malam...
Roti Bakar
Inilah hasilnya..Kebab Ayamku..Yang penting anak -anakku puji mak dia buat sedap..Itu yang membahagiakanku..
Inilah periuk yang memberikan semangat untuk aku memasak..Yang penting suami sejak dua mejak ni senyum memanjang dan tak nak beli lauk kat luar kalau boleh..New Holistic Health Cookware mengeratkan hubungan aku dan keluarga..Eh.. iklan lah pulak

Hari Koperasi

Semalam ,Jumaat SMK Demak Baru buat sambutan Hari Koperasi .Seperti biasa tugas menghias pentas memang dah jadi tugas aku ,Kak Dayang,Cikgu Khatijah, Cikgu Zaimash dan Cikgu Nurul..Sememangnya guru-guru khas ini kreatif-kreatifnya memang tidak dapat dinafikan.Buktinya dah macam tender untuk kami kalau ada apa-apa majlis kat sekolah tu..Bukan nak puji diri tapi itulah hakikatnya..
Inilah hasil tangan kerja kami .
Tak lupa berposing jap bersama Nurul dan Jah..buat kenangan lepas siap pentas.
Selepas ni..kita tunggulah majlis seterusnya...