Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Sabtu, 26 November 2011

Nukilan Rasa


Be mine 
Teman.
Saat itu tiba jua
kutinggalkan dirimu seketika..
Walaupun berat rasa
realiti seharusnya diakui..
Pertemuan dan perpisahan seringkali terjadi.
Kenangilah saat-saat tercipta memori bersama
Dikala ada rindu yang mencuit hatimu..
Suka duka,gurau senda dan airmata
 kita telah dilalui.
Yang pasti 
pergi ini membawa seguni rindu
Yang berat untuk disimpan dihati..
Andai suatu masa
kerinduanmu menganggu emosi 
lihatlah langit yang terbentang luas 
Yakinkan pada diri 
di saat itu juga kerinduan itu ada untuk mu.
-Anak Pantai-




Kg halaman...esok kukembali.

Setahun meninggalkan kampung halaman,pastinya esok jika diizinkan olehNya pasti akan kujejaki lagi tanah tumpah darahku.
Dapat menatap seraut wajah ayah yang setahun kuabaikan..Mencium tangan emak yang kurindukan .Bersua dengan darah sedaging yang mengembirakan....Apa agak nya perubahan desa halaman adakah seperti mana yang ditinggalkan dulu.Atau mungkin banyak sekali perbezaannya seiring dengan putaran masa. Pastinya ada insan-insan yang telah pun pergi dan tak akan kembali...Bagaimana agaknya suasana pantai yang kutinggalkan.Musim tengkujuh begini,pantai rasanya kurang serinya lantaran dicemari timbunan sampah dan kayu-kayu yang dibawa ombak yang menganas memukul pantai.Apapun situasinya,diri ini amat merindukan ombak dan pantai.. Terfikir untuk kepulangan kali ini mungkinkah apa yang diimpikan menjadi kenyataan atau sebaliknya.Kerana kita hanya mampu merancang ketentuan pula adalah dariNya .Yang pasti pertemuan akan berlaku dan perpisahan jua akan berlaku lagi..Kerana tiba masanya kembali semula meninggalkan kg halaman.
Sesungguhnya. terlalu merindukan.segala yang ada di kg halaman ...ombak,pantai,daun nyiur yang melambai,air telaga,orang kampung serta insan-insan yang kusayangi..
 Dengar lagu ni ..baru rasa tak sabar nak balik...huhuhu