Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Jumaat, 11 Januari 2013

Selamat Hari Lahir Achik

byfd.gif 
Selamat hari lahir ke 27 buat adik kesayangan Achik..
Semoga panjang umur ,dimurah kan rezeki,dan yang paling utama sentiasa sabar tanpa adanya insan tersayang disisi

menu petang jumaat daging masak hitam

 Lama dah tak buat daging masak hitam..
Petang ni menu sekeluarga makan nasi dengan daging masak hitam resepi orang Sarawak.semenjak duk Sarawak ni tak dapat dinafikan banyak dah resepi menjadi kesukaan .
Dah terbayang dah kalu berpindah nanti mungkin dari saat ini kena belajar terutama kek lapis yang masih lagi gagal nak jadi betul-betul.kek belacan tu tahulah..
Inilah daging masak hitam.tunggu En Suami turun makan je lagi...
resepi saya ni biasa je
5/6 ulas bawang merah
3ulas bawang putih
1/2 kilo daging
10 cili kering
seinci halia
seinci lengkuas
2/3 helai daun kari
minyak
kicap pekat
sos tomato
sos tiram
sedikit sunquik
aji ,garam dan gula scukup rasa
tumislah hingga naik bau kemudian letak sedikit air ,kacau dan pastikan jangan hangus..
pastu selamatlah masuk dalam perut..

hihi selamat mencuba

Pertama kali buat Batang Buruk Terengganu.

 ikan ni kena rebus dulu ya
 labu air ni ambil yang luar je

 labu air,ikan yang direbus di goreng dengan santan.jangan lupa letak halba,aji,bawang merah ,garam dan sedikit gula
 ni buat macam roti jala



Siap untuk di makan..kih2...

Sejambak mawar dari En suami..

En suami...lain kali hantarlagi ya...
hari-haripun takpe
kalu boleh suruh orang pizza atau kfc pulak hantar untuk isteri awak ni ya...
apapun awak memang suami yang terbaik...



mak sentiasa di hati




 
Tiada siapa yang akan menafikan pengorbanan seorang ibu..
seorang yang sanggup ketepikan kebahagiaan sendiri demi melihat permata hati bahagia.
Saat kita kecil siapa yang sanggup bersekang mata untuk kita kalau bukan kita.
Saat kita menangis ..ibu juga yang memujuk kita dan cuba buat kita bahagia..
saat kita bersedih ibu jua yang cepat terasa kesedihan kita..
 saat kita gembira  jangan pula kita lupa semua tu.
jasa ibu tiada galang ganti..kasih ibu tiada dapat dijual beli..nikmat bersama ibu hanya akan dapat kita rasai bila dia tidak lagi bersama kita sepanjang masa..
berbahagialah pada insan yang diberi peluang bersama ibu...
#mak... apapun mak lakukan semoga mak sihat sejahtera..semoga hati mak tenang ..pastinya menunggu tarikh 15 jan dengan penuh debaran..kan...

 
 

Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998