Jalinan Persahabatan Kita

Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ahad, 16 September 2012

Kita hebat kalau dapat mengubah orang ....

Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat...
 
Suka dengan kata-kata yang ditulis oleh PenMerah diatas..rupanya sangat hebat jika kita dapat mempengaruhi orang lain menjadi seperti kita. Ini memberikan sedikit motivasi buat saya.kerana sebelum ini ,ada sedikit kurang senang dengan beberapa individu yang terlalu suka mengikut cara saya berpakaian..,kasut ,beg,tudung....warna baju juga turut ditirunya....kalau sekali dua mungkin kebetulan tapi ini dah berkali-kali..Saya luahkan pada teman saya..Katanya itu sangat bagus kerana saya dapat mempengaruhi orang lain..Benda yang baik apa salahnya.Tapi saya menyangkal pendapat beliau..saya katakan saya suka kelainan.Saya tak suka orang sama dengan saya.Saya tak suka berfesyen ikut trend..Bagi saya dunia saya tak sama.Rupanya betullah...nampaknya pengaruh saya ni kuatlah ya...Yelah..betul kata teman saya tu...asalkan benda yang baik ,dia turut sama rasa bangga.
Cara saya bekerja.. saya kurang pasti sebab saya ni jenis yang sanggup habiskan wang ringgit sendiri untuk melihat hasil yang baik. rela tak tidur asalkan hasinya nanti tidak menyusahkan orang...kelas saya..selalu jugak diambil idea oleh orang lain..itu yang kadang-kadang frust jugak..dah jadi cam sama ... Hakikatnya saya yang mulakan dulu..Tapi bila jumpa kata-kata di atas.saya mula bersemangat...biarlah orang nak ikut asalkan orang ikut apa yang baik dari saya..




Kunjungan Kucing Memberikan kita pahala

 
Bersyukurlah kerana kita insan yang terpilih oleh Allah menjadi tempat kunjungan kucing-kucing yang terbiar datang ke rumah kita
Selama ini kita seakan terlupa dan cukup marah jika dikunjungi oleh kucing terbiar.Nampaknya kelibat kucing tu..pasti batang lidi cepat je kita genggam dan mulalah kucing tu menjadi mangsa..Sedangkan sebaliknya tanpa kita sedari Allah ingin memberikan kita pahala percuma tanpa kita membuang duit untuk kucing itu.
Hanya lebihan makanan kita  je yang kucing harapkan bukan minta makanan barupun..kita marah kucing bila esok kucing tu datang lagi..Hakikatnya yang membukakan pintu hati kucing ke rumah kita adalah Allah.Kerana Allah tahu sifat kita yang pemurah berbanding dengan orang lain.Jangan kerana rungutan kita setiap hari Allah menutup pintu hati kucing tu untuk bertandang lagi..tanpa kita sedari pahala yang amat mudah kita dapat sebelum ini sudah tiada lagi..Doa dari kucing pun tak lagi kita dapati..
Sedarlah kawan-kawan ..ubahlah sikap kita selepas ini..Mari sama-sama membantu kucing atau apa sahaja mahkluk Allah di muka bumi ini..

Gelagat Azib bila dapat kek






Aimy dan gaya tak pernah buat orang kecewa...


















Senja Di Kg Gersik...












Matahari Terbit di SMK Demak Baru






Sambil jaga pintu pagar sambil bergambar..Sambil menyelam sambil minum air nilah dia..hihi..

Saguhati Sempena Hari Melukis SMKDB

Tak sangka pulak dapat no 8 dan dapat saguhati sempena Hari Melukis Warga SMK Demak Baru kategori guru. Syukur dah tu terbaik daripada 90 lebih yang menyertai.Apapun yang penting anugerah demi anugerah yang di terima menjadikan diri ini lebih berkeyakinan.
Alhamdulillah..

Sambutan MerdekaRaya SMKDB