Terima Kasih Atas Kunjungan

Ahad, 26 Februari 2017

Pantun Untuk Hari Guru -2017

Lama saya tidak meluangkan masa menitipkan bicara.lantaran kesibukan masa.namun blog ini lah yang paling saya sayangi,ianya ibarat sebuah catatan diari perjalanan hidup saya.
tertiba hari ini saya nak ciptak beberapa rangkap pantun sempena sambutan hari guru pada tahun ini. Mana tahu pantun ini dapat membantu kalangan rakan-rakan guru yang memerlukan..kalau terasa menarik ambillah ya...memang niat saya untuk membantu kalian


Mendaki bukit tersesat arah
kerana terlupa membawa peta
16 Mei hari bersejarah
hari buatmu guru tercinta.

Terbang merpati tinggi  di awangan
Di pagi hari mencari makan
Jasamu guru menjadi sanjugan
Sampai bilapun tak terlupakan.

Ungkapan terima kasih kuucapkan
padamu guru-guru budiman
selaut budi dan pengorbanan
akan dikenang sepanjang zaman.


sejuta madah hiasan indah
digubah  pula di hening pagi
walau khidmatmu tamatlah sudah
jasa dan baktimu guru  tetap di kenangi.


Nukilan: ANAK PANTAI












4 ulasan:

  1. Boleh x minta send cntoh pantun mjlis hari raya.. Dn hari sukan skolh.. Tq cgu ita. Send kt saya faissal424@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!