Terima Kasih Atas Kunjungan

Ahad, 26 Februari 2017

Renungkan sejenak

Kita terlupa terkadang kita terlalu menghargai orang lain berbanding kedua ibu bapa kita.ibarat sebagai contoh apabila kita ingin menghadiahkan hadiah kepada yang berhormat atau tetamu yg diraikan..betapa kita teelalu menjaganya...contohnya sebakul buah sufah pasti kita mencarinya dipasaraya berbanding di pasar malam...dan kita balut buah tu cantik2 dgn hiasan bunganya sekali kerana kita takut org yg terima tak gembira dan tak rasa dihargai..
Cuba kita ingatkan balik waktu kita belikan buah unruk ibu bapa kita...pasti nya bagi kita pasar malam menjadi pilihan dan buahvyang kita pilihpun sesuka hati...blm fikir lg bgmana bungkusannya..rasanya kita hanya bawa pada mereka dlm bungkusan plastik yg berharga 20 sen...sedangkan kedua merekalah pintu syurga kita di sana....

Betaoa saya sendiri terlupa tentang itu.....

Begitulah kebanyakkannya kita lebih mengutamakan orang lain dari ibubapa sendiri semata2 mahu dipuji. Tetapi sedarkah kita ucapan terima kasih yg terkeluar dari mulut ibubapa kita adalah doa yg sangat ikhlas walaupun barangan atau hadiah yang kita hulurkan tidak seberapa nilainya kerana ibubapa tidak meminta yg indah2 cukup sekadar mengingati sudah memadai.
-Anak Pantai-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!