Terima Kasih Atas Kunjungan

Jumaat, 23 November 2012

Kuala Lumpur Menyimpan Kenangan Kita


Kuala Lumpur banyaknya kenangan cinta aku dan dia.pastinya lagu alleycats akan sentiasa mengingatkan cinta kami berdua.
Petaling street,Metro Jaya,Pudu,Jalan Sultan Abdul Rahman.merupakan antara tempat yang banyak kenangan aku dengannya.
Tidak seperti pasangan yang lain ,aku dan dia hanya berjalan menyusuri bandaraya .bila lapar sesekali singgah di gerai membasahkan tekak.Yelah waktu belajar mana ada duit yang banyak jauh sekali untuk memiliki kenderaan.Satu hari menyusuri bandaraya Kuala Lumpur.Bila pulang pulak terpaksa berebut untuk menaiki bas ke UKM.
Pernah juga dia belikan buah laici sekilo dan habis aku makan disitu juga tanpa berkongsi dengannya.senyum terukir diwajahnya  bila melihat telatahku yang ghairah makan buah laici.
Pertama kali aku masuk panggung wayang,yang lucunya aku tidur sampai habis cerita.Aku ni kalau cerita kurang minat sedikit tapi kalau nak suruh dengar lagu sampai pagipun aku boleh sanggup tak tidur.Hari tu kerana nak jaga hati dia ,aku temankan dia tapi yelah aku buat tahi mata.Habis cerita dia kejutkan aku.
Pernah juga aku ke Pelabuhan Kelang dengan dia menaiki komuter hanya sekadar nak makan KFC je kat sana.Tapi satu tempat juga yang akan sentiasa segar dalam ingatan iaitu 
pantai dalam dan pantai indah kat kuala lumpur tu.
masa itu aku praktikal di Sk Bukit Bandaraya,dia pulak sebagai editor di salah sebuah penerbitan buku.Ciri-ciri tanggungjawab dia pada aku begitu ketara.Sewa rumah,bil telefon,tambang bas,makan minum semua itu dibawah tanggungannya.Setiap petang pasti dia datang ajak makan di gerai bawah pangsapuri tempat aku menyewa dengan kawan-kawan.tak lupa tiap kali berjumpa duit-duit syiling yang dia kumpulkan diberikan padaku.Katanya senang untuk aku membayar tambang bas nanti.
Sememangnya dia begitu baik dipandangan mataku.jauh disudut hati begitu sekali dia buat semata-mata kerana menyayangiku.Padahal banyak lagi tanggungjawab dia pada keluarga.Dia lebih pentingkan diri aku daripada dirinya sendiri.Kalau orang lain pastinya hendak memikirkan kenderaan yang baru.Dia waktu tu hanya menaiki motosikal Honda Cup yang sudah takde rupa.Seringkali rosak pula tu.Pakaian dia juga kurang berganti.apa lagi hendak bergaya seperti orang lain.
Sememangnya Rabbul Izzati selalu adil dan sayang pada hambanya.Tidak semuanya kita berada dalam kesedihan.Dia telah mengurniakan seorang insan yang bukan sahaja membahagiakan aku malah keluargaku. 
Seperti yang dia selalu katakan padaku bila aku menerima nya sebagai teman hidup dia akan menyayangiku hingga ke akhir hayat.
Alhamdulillah ,Allah juga memberikan aku pemikiran yang begitu matang dalam membuat pilihan.Bagiku setampan mana pun dia kalau tidak ada ciri-ciri yang boleh membimbing kita ke arah yang lebih baik,adalah bukan perwira yang boleh melindungi kita.Kalau sikap dari awal sudah membenci keluarga kita,baik lupakan saja.kalau dari awal hanya pentingkan diri sendiri tinggalkanlah dia.dia bukan peneman kita tetapi hanya sekadar tempat berkongsi cerita.
Terima kasih Allah kerana membibitkan rasa cintanya pada ku,terima kasih Allah kerana membukakan pintu hatiku untuk dia.Terima kasih Allah kerana menciptakannya buatku.
Terima kasih Allah kerana memperliharakan cinta kami.
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!