Terima Kasih Atas Kunjungan

Jumaat, 23 November 2012

Pertemuan dengan bakal mertua


Hari yang dinanti tiba jua.Sebelum ini aku hanya mendengar suara sahaja arwah ma dan kelaurga mertua.Tapi hari itu mereka didepan mata. Ayah,Arwah Ma,E dan Cik Nor serta Makcik Saudaranya aku temui.Ya allah dalam hati berdebar dan tertanya-tanya adakah mereka boleh terima aku seadanya.Pada konvokesyen dia hari tu aku hanya dapat memberikan sejambak bunga dan tiada barang lain sebagai kenangan.Maklum statusku ketika itu sebagai seorang mahasiswa apalah sangat.Duitpun masih bergantung pada pinjaman dan duit dia juga.Baju  warna kuning yang kupakai pada hari itu pula aku siap tempah semata-mata untuk hari konvokesyennya.Sempat juga aku dan ibu bapa dan ahli keluarga dia bergambar bersama.
Konvokesyen dia sedikit menyedihkan.Lantaran dia belum lagi  mendapat jawatan tetap yang dia pegang sekarang ini.Andailah masa dapat kita putarkan balik,pastinya aku ingin melihat kebahagiaan dihari konvonya itu. Riak air mukanya pada hari itu cukup mengambarkan kehampaan kerana tidak dapat memberikan kepuasan yang sebenarnya pada keluarga dia. Sememangnya semua anak kalau diberi kesempatan pasti ingin membuatkan ibu bapa mereka bahagia.Itulah juga impiannya,namun  Allah ada sebab menguji hambanya yang sabar.
.Malangnya semua itu telah menjadi satu nostolgia yang hanya mampu dikenang.Dua insan bagiku yang amat baik telah pun pergi menemu penciptaNya.Pergi tak mungkin kembali..arwah ma dan arwah makcik...Semoga Allah sentiasa merahmati roh dua insan yang terlalu istimewa ini bagiku.
Berbeza pula di majlis konvokesyenku..ketika itu dia telahpun memegang status tunanganku.Dan ketika itu,dia juga sudah mempunyai jawatan tetap.Suasana amat berbeza.Dia sanggup menyewa pangsapuri untuk aku dan keluargaku tinggal.dari sewa rumah ,makan minum ,filem gambar dan sewa jubah semua ditajanya untuk aku.Kepuasan hati mak dan ayah jelas tergambar melihat sikap tanggungjawab yang ditunjukkan ketika itu.
Ya Allah...sepatutnya aku sentiasa harus bersyukur kerana Engkau sentiasa memberikan kebahgiaan buat diri ini.Engkau kurniakan seorang insan yang menghapus derita diriku.Engkau berikan cahaya ketika aku berada dalam kegelapan dan penderitaan.Engkau hadirkan dia untuk sentiasa menceriakan hari-hariku..  


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!