Terima Kasih Atas Kunjungan

Jumaat, 23 November 2012

Pertunangan tanda sebuah ikatan


Hari yang cukup bermakna pada aku dan dia tiba juga.Hari itu rombongan dari pihak dia datang untuk meminang dan mengikat tali pertunangan.Ia menjadi sejarah dalam hidup apabila aku bakal menamatkan zaman bujangku dengan insan pilihan ku sendiri.
Aku kira tidak salah lagi piihanku kerana dia mempunyai ciri-ciri seorang yang berilmu,beragama dan berbudi pekerti mulia seperti mana ciri-ciri suami yang diimpikan selama ini.
InsyaAllah ,apabila mengharapkan yang baik pasti akan beroleh yang baik juga.Sesungguhnya dalam hati ku tidak putus bersyukur apabila dipertemukan dengan lelaki yang bertepatan dengan ciri-ciri yang diingini.Alhamdulillah.
Keluarga ku serta sanak saudara  menerima kunjungan pihak dia dengan hati terbuka.Pada hari itu  nasi dan lauk pauk menjadi hidangan .Yelah rombongan dia yang datang jauh dari Kota Bharu .Aku berbaju putih hanya make up seadanya tanpa pelamin yang menghiasi. Dia juga berbaju kameja berwarna putih ketika itu. Cincin pula pilihan kami berdua berwarna hijau bermata belian yang harganya hanya sekadar sahaja.Itu juga pilihan aku kerana ketika itu aku merasakan tidak payah membelikan cincin yang mahal.Kerana rasa cintanya padaku sudah begitu mahal dan tidak ternilai harganya. Perbincanganpun dilakukan ,hasilnya kedua-dua pihak telah bersetuju akan disatukan pada masa yang akan ditetapkan oleh kami pada kemudian nanti.Begitu juga hantaran.aku dan keluarga menyerahkan dia dan keluarga untuk memberikannya berapa. dan Yang penting bagiku..cintaku dengan nya bukan hanya sekadar cinta kampus tetapi cinta ke arah membina sebuah mahligai yang mengharapkan mahligai itu sentiasa dalam ketenangan ,kerahmatan serta kebahagian.
Aku juga mengharapkan agar aku dan dia mampu mengemudikan kehidupan ini dengan redha Ilahi mahligai yang dibina nanti berkekalan hingga ke akhir hayat.
Tidak perlu terlalu memilih kerana sikap itu akan merugikan diri sendiri.
Keyakinan aku tanam dalam hati..Setiap kurnian dan janji Allah itu amat indah dan itulah yang membawa kita kepada kebahagiaan yang tiada bersyarat.
Apabila cincin itu sudah dijemari...tandanya aku kini bergelar tunangan orang.Insan yang aku selalu maki dengan "natang beruk babi monyet" inilah rupanya yang akan berkongsi hidup dengan ku nanti.
Benarlah kata-kata yang selalu kita dengari ,jangan terlalu membenci seseorang kerana tidak mustahil kita juga akan terlalu menyayanginya suatu hari nanti. Kata-kata itu telahpun terbukti pada diri ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!