Terima Kasih Atas Kunjungan

Khamis, 22 November 2012

Indahnya perkasihan ini


Perjalanan perhubungan cinta kami begitu indah selepas ujian-ujian yang melanda sebelum ini.
Bunga-bunga kemesraan semakin lama semakin mekar mewangi.
Baru aku perasan dia rupanya seorang yang cukup romantik.Banyak kad-kad ucapan yang dia bagikan untukku .Seringkali kata-kata semangat untuk aku terus berusaha demi mengejar cita-cita..Kad-kad dan segala pemberiannya ku simpan rapi.kad nya pula semua ku tampal dipapan kenyataan dalam bilik ku.Hingga kini surat -surat dan kad pemberiannya masih elok tersimpan diadalam kotak dan sesekali aku membacanya kembali untuk terus segarkan cinta antara kami walaupun dia ingat aku sudah tidak kisah lagi surat-surat itu.hakikatnya sampai aku mati aku akan simpan warkah-warkah daripada insan yang aku sayagi..Aku tidak kisah anak-anak membacanya  .Tiada yang teruk dalam surat itu hanya kata-kata indah dari ayah mereka untuk insan yang melahirkannya.
bayangkan sentiasa ada kejutan-kejutan yang tidak aku sangkakan.Paling aku tunggu bila tiap kali cuti semester ,pastinya saban hari aku menerima warkah dari dia.Terkadang pagi dah dapat petang posmen datang lagi .Hingga malu juga dengan posmen hari -hari datang ke rumah menghantar surat untukku .Suratnya pula datang dalam pelbagai variasi.Dibelakang surat khabarpun jadi tempat dia menulis.ada surat tu pulak siap macam buat kerja kursus.hingga adakalanya surat tu sampai 25 muka surat.Begitu setianya dia menulis demi memastikan aku tidak sunyi di kampung.Dalam surat pulak pasti ada lagu-lagu yang dia tujukan buatku..Romantiklah sungguh.
Kebaikan dia aku kongsikan dengan keluarga di kampung.Menitis airmata bila dirinya menjadi insan kepercayaan keluarga.Hinggakan mak masukkan duit untuk akupun dalam akaunnya.
Mak lebih mempercayai dirinya daripada aku.Bila melihat kesungguhannya itu aku membawa dia pulang bertemu keluargaku dikampung.Biar dia sendiri yang lihat keadaan aku dan keluarga .Bagiku siapa yang dapat terima kekurangan keluargaku itu yang paling aku pentingkan.Dan paling bahgia tiada batahan daripada ayahku..Ayah dengan senyum katakan padaku ingatkan penjual jualan langsung mana yang datang.Yelah gayanya yang bersahaja dan amat pediam ketika itu.Mungkin dalam hati dia duk menilai kut..boleh ke dia masuk dalam keluarga kami nanti..penilaian aku macam tulah.kakak-kakak ku pula mula buat penilaian katanya dia tu pediam sangat.tak banyak cakap berbeza dengan kami yang semuanya peramah.jumpa pertama kali dah macam kenal bertahun-tahun
.Cuti semester berakhir aku berjumpa dengannya dan buat rumusan pertemuan dia dengan keluargaku.Aku kata pada dia aku suka kalau dia banyak cakap dan menjadi peramah seperti keluargaku.katanya perkara itu amat mudah untuk dilakukan.
sejak itu wataknya amat berubah dialah orang yang kuat menyakat.
seingat aku ,kami bercinta bukan seperti kekasih yang lain.adakalanya sebulan kami tidak berjumpa walaupun di kamsis yang sama.bertemupun hanya di perpustakaan jarang kami melepak tanpa arah tujuan.
kerana bagi kami cinta dan cita-cita biarlah seiring.kami berdua sama menjadi harapan orang tua dikampung untuk mengubah nasib keluarga.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!