Terima Kasih Atas Kunjungan

Rabu, 23 Jun 2010

Taman Herba Ku

Sejak aku mengajar di Bumi Kenyalang nie. salah satu.idea yang sering aku ajukan setiap tahun adalah untuk mewujudkan satu taman herba..Namun saban tahun ideaku ditolak..Frust jugak bila ingin melakukan perubahan tetapi perubahan yang ingin kita buat kurang mendapat sokongan..Akhirnya pertengahan tahun ni aku dengan muka tak malu mengambil satu bahagian kawasan sekolah untuk ku jadikan satu taman herba dan di samping itu juga terdapat sayur-sayuran dan jugak buahan-buahan. rupanya usaha ku ini telah mendapat sokongan daripada pengetua.Ketika ini aku masih lagi berusaha untuk melengkapkan taman ini..Kalau kalian rakan-rakan yang membaca blogku ini sudilah kiranya memberikan cadangan atau pandangan agar akan terlahirlah satu taman yang akan dibanggakan oleh semua.Walaupun nanti aku sudah tidak berada di Bumi Kenyalang lagi sekurang-kurangnya ada usaha yang kulakukan untuk anak-anak istimewa yang aku sayangi..
Kelas PPKI 2 membersihkan taman setelah 3 minggu ditinggalkan..Ada yang mati,ada yang semakin subur..
Tekun membersihkan taman..Kerja dalam suasana yang ceria.
Antara beberapa jenis pokok yang ada di taman ini seperti pokok misai kucing,Mas cotek,limau kasturi,mengkudu,daun lidah buaya ,kunyit,lengkuas,halia,bunga raya ,inai,kadok,ubi kayu,terung,timun batang,dragon fruit,sawi ,daun bawang,kangkung.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!