Terima Kasih Atas Kunjungan

Khamis, 31 Disember 2009

Lagu yang bereti dalam hidup seorang aku yang kini bergelar guru

BiLa PuRNaMa MeNGaMBaNG

Berkat dari kesungguhan
Terbentuklah kejayaan
Ku merasa oh nikmatnya
Bersyukur tak terhingga
Dengan pemberiannya
Hidup aku sekarang ceria

Dahulu aku tewas
Tiada siapa peduli
Dan yang memedihkanku
Insan yang ku sayang pun berlalu

Hilang semua rasa benci
Melangit ku di puji
Menjelma semua saudara
Walau dulu penah sengketa
Kini kedepan bertanya berita

Begitulah kehidupan
Bak purnama mengambang
Memuja bila terang
Hilang bila dilindungi awan
Tak siapa lagi memandang

Dahulu ku tersisih sendiri
Tanpa oh kekasih
Kini tak terbilang menjelma

Tidak tergoyang keimanan ini sayang
Walau selautan kasih
yang engkau janjikan kepadaku itu
tidak ikhlas

Inginku ketepikan
rasa cinta pada seseorang
Kerna bimbang hilangnya setia
bila mana hidup aku sudah tidak lagi ceria

Yang lebih utama
terus membuktikan
kukuh kedudukan
usung kejayaan


Bila dengar lagu ni pastinya aku akan merasa sayu, teringat semasa dulu ketika waktu di dalam kemiskinan dan kejayaan yang belum kugapai betapa terasa diri ini cukup terhina...cinta juga hilang begitu saja kerana .namun setelah kejayaan mula menampak...terasa diri ini begitu dihormati dan cinta tak perlu dicari tetapi dia datang dengan sendiri hinggakan susah untukku membuat pilihan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!