Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Terima Kasih Atas Kunjungan

Pengikut

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya

Selasa, 24 Julai 2012

Lamanya tak berblog...

Telah lama rasanya tidak berbicara di sini...rindu untuk berkongsi cerita namum kesibukan melayan tempahan kraf membuatkan diri menahan kerinduan ini.Sesungguhnya berkecimpung dalam dunia kraf ini telah banyak mengubah kebiasaan yang pernah di lakukan..segalanya berubah.Menuntut pengertian dan pengorbanan masa dan tenaga..tidur juga entah kemana.Penat.letih tapi kepuasan melihat orang lain tersenyum itu lah yang menjadi penawar..malam ini dapatlah jugak menyiapkan hanya satu bantal Hari jadi tempahan rakan guru di sekolah untuk anakknya esok...Cubaan yang pertama..banyak yang perlu ditingkatkan selepas ini.



Inilah dunia saya sekarang.tapi ini tidak mengubah ingatan saya pada kawan-kawan.Ada yang berkecil hati kerana saya kurang luang kan masa bersama.Mesejpun payah nak hantar kalau jawabpun alah kadar..SEkurangnya-kurang saya cuba membalasnya...JANGAN KATA SAYA TAK INGAT TAU!!.

Alhamdulillah 3 hari sudah menempuh bulan rahmat ini.Saya masih berjaya untuk memasak buat suami dan anak-anak.Paling membahagiakan bila anak no 2 tak henti-henti memuji masakan saya..Bahagia saya rasa sebagai seorang ibu ...Anak saya ni kalau dia komen mesti jujur punya..Kalau tak sedap ,tak sedaplah dia akan cakap..3 hari puasa saya masih lulus..tersenngih sampai ketelinga dah saya di buatnya.
 JOm layan masakan berbuka saya semalam...

 Menu berbuka semalam
 Kerabu Ikan BIlis
 Sup Tulang..
 Sri kaya..saya potong suka hati..itukan seni namanya..
 Sambal belacan mestilah ada baru best perkena dengan sup tulang..
 Ikan cengcaru bakar..

Sambal tumis

Sebenarnya memasak sejak dua mejak dengan kraf saya tinggalkan ..petang-petang ajesaya beli lauk kat kedai.Rasa insaflah pulak bila lihat betapa suami dan anak-anak makan masakan saya ni ..Bertambah-tambah...rupanya dia orang rindukan masakan saya ,Huhuhu..
Semalam mak pulak tak berapa sihat..dapat panggilan dari adik di Perak beritahu ambulan dah bawa mak kehospital.Sesak nafas rupanya..Hanya doa dari kejauhan jelah yang bisa dilakukan.Semoga segalanya ok dan mak kembali sihat..Mak..tunggu kepulangan saya dan keluarga raya pertama nanti..Tolonglah jaga kesihatan mak..saya rinduuuuuuuuuu mak..SEmoga kita dapat bersua lagi..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!

Bekas Anak murid SIF

Bekas Anak murid SIF

Bersama saudara mara

Bersama saudara mara

11 Sept 1998

11 Sept 1998