Terima Kasih Atas Kunjungan

Rabu, 11 Januari 2012

Sambal Mangga buat emak

Mak..tertiba ingatan ini pada mak ..Terimbas kembali ketika balik cuti hari tu..Seronok saya lihat mak makan sambal mangga yang saya buatkan untuk mak.Sememangnya mak suka segala bentuk masakan kerabu.Hari itu mak makan dengan berselera sekali.Hati saya berbunga riang sebab dapat membangkitkan selera makan mak...Sejak itu hari-hari mak suka kalau sambal mangga ini saya buat untuk mak.Masih saya ingat hari yang berikutnya mak cuba membuatnya sendiri dan saya pula yang merasanya..Sememangnya sambal mangga ini berlainan sedikit dengan yang di semenanjung.Sebab hanya menggunakan belacan,cili ,ikan bilis dan sedikit gula bisa membangkitkan selera yang teramat.
Mak ,tika dan saat ini saya rindukan masakan mak..rindu sangat-sangat.Apakan daya mak jauh di sana.Semoga mak sihat -sihat selalu.Salam rindu di angin lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!