Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Rabu, 25 Januari 2012

Hanya sebuah catatan


blessedhaveyouwhitebear.jpg 
Tika jemari ini menulis,diri masih berada di sekolah.Dari pagi lagi terpaksa menyiapkan segala kerja yang tergendala sejak akhir-akhir ini.Sepatutnya cuti peristiwa hari ini ,aku seperti orang lain tenang dan bahagia bersama anak-anak di rumah.Pun begitu ...abaikanlah apa yang dirasa dan diharapkan.Yang penting separuh kerja dapat disiapkan.
Esok boleh datang ke sekolah dengan sedikit kelegaan.Sebenarnya azam tahun ini nak memastikan buku pengajaran mengajar cukup sempurna,malangnya dia awal Januari banyak pengajaran dan pembelajaran yang tidak disiapkan mengikut tarikhnya.Apatah lagi banyak rekfleksi yang tak tertulis..
Kenapa aku jadi macam ni...Kenapa aku harus berubah.Sepatutnya aku tidak membiarkan perasaan menguasai diri .Biarlah keimanan dan akal yang mengemudi segala tindakan.
Hari ini..hati sedikit tercalar..rasa membara dalam dada ni...Terkilan dengan seorang kawan...sakitnya hati..dia tipu kita.Tapi takpelah..mungkin ada hikmah disebalik kejadian.aku harap aku dapat berhati-hati selepas ini..Terlajak perahu boleh diundur tapi...Arrh lupakan saja.Anggaplah segalanya dugaan selagi diri masih bernyawa.
Terima kasih pada kawan setia saya..katanya saya dah berubah.hakikatnya saya tak pernah hilang dari dia.Mana mungkin saya lupakan kawan yang begitu baik dengan saya..Ingat tu..saya sayang awak kerana awaklah sahabat dan teman saya tika saya gembira jua di saat saya sedih..
Dan...hari ini awak tahu saya sedih ,walaupun belum sempat saya ceritakan masalah saya pada awak..
Itulah kita..sahabat sejati amat memahami isi hati sahabatnya sendiri..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!