Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Isnin, 13 Jun 2011

Rawat hati akibat terpisah...

Butterfly Graphic #43 
Perpisahan sesuatu yang amat menyakitkan..sama ada kita pergi meninggalkannya atau kita ditinggakkan..atau juga kita kehilangan..Adakah anda sedang bersedih tika nie..Jangan sedih-sedih ekk..sebab setiap apa yang kita temui dan pernah bersama-sama kita ,hujungnya akan pergi jua.Tidak perlu terlalu menangis apabila terpisah dengan sesesorang biarpun dia amat-amat kita sayangi..sebab pertemuan dan perpisahan tetap berlaku biar bagaimana kita cuba mengelaknya..chewah!!!..tulis ayat punyalah sedap saya nie kan..Tapi hakikatnya saya rasa saya salah seorang insan yang dalam kategori mudah sedih..mudah pilu..jenis airmata yang turun laju..Tengok citer dalam dramapun sama-sama menangis dengan pelakon macam lah saya pulak pelakonnya.Inikan pula realiti yang saya kena tempuhi..
Terasa pula ingin mencari ubat merawat hati andai terjadi perpisahan dengan insan-insan yang kita sayangi..
Seandainya dia pergi disebabkan kematian..redhalan dengan pemergiannya itu.Buktikan kecintaan abadi dengan memanjatkan doa dan Al-fatehah agar mendapat manfaat di alam sana.usah ditangisi kerana kita pasti akan menyusul jua cuma masa dan ketika entah bila..
Andai dia pergi akibat prpisahan cinta,biarkanlah dia pergi sebab setiap kita berhak menentukan dan memilih siapa yang berhak  hidup di sisi kita...siapa yang patut dicintai..tidak perlu kita menyesali perpisahan sebab kita pastinya tidak akan tahu apakah setiap pertemua itu baik untuk kita atau sebenarnya perpisahan lebih bermakna buat kita demi kebaikan kehidupan kita di dunia dan juga di akhirat.
Terkadang saya terfikir sesakit manapun kita menghadapi perpisahan yang macam tu..ada insan lain yang lebih sakit kerana terpisah oleh kehilangan dan tiada tanda untuk dingati..cuba kita fikirkan ekk..ibu bapa yang kehilangan anak akibat tindakan insan -insan yang tidak bertanggunjawab..hilang begitu sahaja..Tiada khabar berita .Sungguh..saya tidak dapat bayangkan kesedihan pada ibu bapa yang mengalaminya.
Perpisahan antara ibu dan anak jauh kesannya berbanding dengan perpisahan antara kekasih atau perpisahan suami isteri.di tambah pula dengan kehilangan secara misteri..amat menyakitkan!!
Bagaimana dengan nasib anak-anak yang hilang..Teringat nasib Adik Sharlinie..masih belum tiada khabar..harapnya dia masih bernyawa walau jauh dari mak ayah nya..Dan Semoga Allah mempertemukan nya dengan ibu dan ayah secepat mungkin..kerana dia kanak-kanak yang tidak mengerti apa-apa..
Kenapa aku sensitif ni..yelah bila dah punya anak-anak anugerah Allah ini..ia dalah permata yang amat bernilai dan perlu dijaga..Nikmat yang Allah berikan pada kita dengan zuriat kita sendiri..Ada orang terpaksa mengambil anak angkat untuk menghiasi alam rumahtangga tapi kita diberikan nikmat dari benih kita sendiri..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!