Benarlah kata punjangga,pengalaman adalah guru terbaik yang tidak pernah ternilai biarpun segunung emas permata mendatang,pengalaman mematangkan dan mendewasakan untuk teguh berdiri dan lebih berhati-hati agar tidak jatuh sekali lagi.Hidup ini tidak bermakna tanpa cabaran bukan?

Blog ini tercatat segala rahsia hati.Catatan yang sarat dengan pengalaman,kasih sayang,suka duka kehidupan ,pengetahuan dan erti kehidupan seorang guru.

Cerita suka dukaku ku kongsikan ...


Nie Lagi Citernya

Sesekali kita renung,hamparan dunia ,melalui bijaksana,mewahnya pemberian-Nya,hanya kita sering lupa,mengucap rasa syukur pada-Nya. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tak kira sepanjang atau sependek mana catatan ini pun, yang penting isi di dalamnya..dibaca, difahami dan diambil ikhtibar dan pengajaran daripadanya
Ilham dan ilmu itu milik Allah,seolah-olah dipinjamkan sahaja insan kerdil seperti saya. Saya bagaika bermimpi kerana dapat meninggalkan catatan ini kepada kalian yang membaca ...

Nak Royak Sikit

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE darihttp://kenangansilam-ita.blogspot.com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari http://kenangansilam-ita.blogspot.com

Terima Kasih seharum kasturi...semoga berkunjung lagi..


Selasa, 14 Jun 2011

Apabila peraturan letak di bawah kaki..

The key to success 
Pagi tadi lima orang pelajar kena panggil dan di rotan..Dalam lima orang tu termasuklah dua orang pelajar perempuan...Biar di rasa semalam berlagak macam hero dan heroin.Orang balik pukul 4.50 dia buat peraturan sendiri .Menipu guru dan keluar pukul 1.30 .petang..Banyak cantik muka dia orangkan..lagak macam anak VVIP.Tapi rasanya anak-anak VVIP tahu menghormati peraturan..Inilah susah kalau dah perasan sekolah mak bapak dia yang punya.Kita guru ni..jumpa kat luar dia orang pandang sebelah mata selamba jer dia tengok kita tanpa rasa bersalah...tapi takper  hari ini aku tunjuk kuasa. Bila dalam kawasan sekolah nie..hahaha baru dia orang tau langit itu tinggi rendah.
Rasanya terkejut beruk makyeh,sebab tak sangka aku tuding jari masa perhimpunan tadi...minta datang ke depan..
Baru kau tahu diamku ada batasnya..sedapkan dapat merasa hayunan rotan kat pungung oleh PK HEM..Kalau ikutkan hati mahu aku sahaja yang merontan mereka.Nak juga mendengar keluhan sayu sedapnya rasa penangan rotan tu..Pada pelajar perempuan yang kena kat tangan tu..habislah lepas ni tangan jadi kasar terkejut pakwe bila pegang tangan nanti..Ada di kalangan mereka,kali pertama dalam alam persekolahan kena rotan di perhimpunan.Cikgu pasti tika ini kenangan pahit yang menggaggu tidur kalian malam ini dan membuat kalian tersenyum bila alam ini kalian tinggalkan.Pasti akan menjadi paling lucu..KANTOI..
Apapun peraturan  tetap peraturan ..selagi kalian bergelar pelajar SMK Demak Baru..Doa Cikgu kalian dibuka kan pintu hati ke jalan yang lebih baik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Titipkanlah Kata Hulurkanlah idea
Kongsi cerita membawa bahagia
persahabatan terjalin kemesraan berputik
walaupun hanya sekadar alam maya

TERIMA KASIH TEMAN!!!!